فناوریی که با همت و تلاش اینبار از دل یک روستا سربرآورده

مددجویی که با بهره گرفتن از دانش و پشتکار توانسته فناوری استفاده از انرژی خورشیدی را در روستای اگریقاش مهاباد کاربردی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،آقای کارشی مددجوی مهابادی دو ماهی است که با بهره گرفتن از دانش و پشتکار توانسته فناوری استفاده از انرژی خورشیدی را در روستای اگریقاش کاربردی کند.

او افزود: این دستگاه با استفاده از انرژی خورشیدی ۲۵ آمپر برق تولید می‌کند، از این برق تولیدی هم خودمان استفاده می‌کنیم و هم از فروش مازاد آن درآمدی برای خانواده به دست می‌آوریم.

احمدی مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: مزایایی که پنل خورشیدی دارد  اول اینکه فضای کمی نیاز دارد وبرای تولید نیروگاهی به  مواد اولیه نیاز ندارد.

او افزود: بر همین اساس طبق تعرفه آزاد، از مشترکینی که تا ۵ کیلو وات نیروی خورشیدی احداث می‌کنند خرید خواهیم داشت و بسته به میزان تولید و با توجه به  شرایط موجود، میانگین کیلو وات ۸۹۰ تومان از مشترکین خریداری خواهد شد.

خضری رئیس کمیته امداد خمینی(ره) نیز در این زمینه گفت: پنل‌های خورشیدی یکی از برنامه‌هایی است که در سال ۹۸ در دستور کار قرار دادیم و ۲۵ طرح در این زمینه سهم مهاباد است. و خانواده های تحت حمایت می توانند با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی در این زمینه تسهیلات دریافت کنند.

او اضافه کرد: راه اندازی مشاغل خانگی راهی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و گام برداشتن در مسیر تولید است. راهی که با توسعه و ایجاد اشتغال پایدار هموارتر می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

به کارگیری پنل خورشیدی در روستای اگریقاش مهاباد

برچسب ها: وزارت نیرو ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
KIMEA
۲۱:۴۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
واقعا عالیست آفرین به همت این آقا