دادستان کل کشور:

نظام اداری کشور بایداز فساد پاکسازی شود

دادستان کل کشور گفت: برای جلوگیری از فساد باید نظام اداری کشور پاکسازی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در حاشیه سفر به نهاوند در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، اظهار داشت: مردم عزیز ما مطالبه گر جدی دستگاه قضا و اجرایی در کشور باشند تا ریشه‌های فساد از بین برود.

او گفت:نظام اداری کشور باید پاکسازی جدی شود و مردم تحمل این مقدار از فساد و مشکلات اقتصادی را ندارند ولو اندک باشد باید با آن مبارزه کرد.

منتظری با اشاره به اینکه بهترین راه برای کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا، صلح و سازش در شورای حل اختلاف است اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدید دستگاه قضا برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی، و کاهش ورودی این پرونده ها، صلح و سازش طرفین است که می‌بایست در شورا‌های حل اختلاف به آن توجه بیشتر و جدی شود.

دادستان کل کشور افزود: برای نیل به سیاست کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا و کاهش زمان رسیدگی، باید امکانات و تجهیزات متناسب آن هم افزایش یابد، زیرا یکی از دغدغه‌های دستگاه قضا، احیای حقوق مردم می‌باشد.

منتظری گفت: اینکه برخی در جامعه می‌گویند با بگیر و ببند جلوی فساد گرفته نمی‌شود حرف درستی است و ما هم با آن‌ها هم عقیده‌ایم، اما از خود پرسیده اند زمانی که به واسطه عدم نظارت دقیق آن‌ها در دستگاه اجرایی فسادی بوجود آید ما وظیفه داریم که با ان برخورد کنیم.

دادستان کل کشور اظهار داشت: توصیه و تاکید دستگاه قضا به این افراد و مدیران اجرایی این است و از آن‌ها انتظار داریم به شدت بر مجموعه خود نظارت کنند تا این سوال پیش نیاید که قوه قضائیه به دنبال تضعیف دستگاه اجرایی است بلکه برعکس وجود اختلاف نظر و سلیقه هم به معنای تضعیف نیست بلکه وظیفه ما هم نظارت جدی و برخورد با مفاسد است.

منتظری با گلایه افزود:در برخی از اوقات متاسفانه نه تنها از سوی دستگاه اجرایی برخوردی با متخلف صورت نمی‌پذیرد بلکه از او تعریف و تمجید می‌شود و ما در مرحله نخست کار را از خودمان شروع کردیم و در دستگاه قضایی با برخی قاضی‌های فاسد برخورد کردیم و در این کار با کسی تعارف نداریم.

منتظری درباره حرمت شکنی برخی سلبریتی‌ها در فضای مجازی و عمومی هم به بیان برخورد قانونی با این افراد پرداخت و افزود:سلبریتی های که به اشخاص و یا مقدسات مردم توهین و دهن کجی کنند اگر شاکی خصوصی و شکایت داشته باشند با آن‌ها برخورد می‌شود و اگر جنبه عمومی باشد دادستان با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

او اظهار داشت: کسانی هم که در کشور و پایتخت به دنبال شهید زدایی و عوض کردن تابلوی شهدا هستند بدانند راه به جایی نمی‌برند و این کار آن‌ها اشتباه است.

انتهای پیام/پ

برخورد با حرمت شکنی برخی سلبریتی‌ها در فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.