مرز خسروی بازگشایی شد

مرز خسروی با حضور وزیر کشور بازگشایی شد.

مرز خسروی بازگشایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان این استان بازگشایی شد.

وزیر کشور بازگشایی مرز خسروی را در تحکیم روابط عراق و ایران موثر دانست.

 عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز جمعه در نشست خبری مشترک با وزیر کشور عراق اظهار داشت: امیدواریم بازگشایی مرز خسروی شرایط بهتری و سهول تری برای زوار اربعین داشته باشیم.

وزیر کشور افزود: بازگشایی مرز خسروی برای تمام شهرهایی که در این مسیر هستند منشأ خیر و برکت است.

او با بیان اینکه این بازگشایی از نظر تحکیم روابط دو کشور مؤثر خواهد شد، عنوان کرد: استاندار کرمانشاه و دیالی عراق در این بازگشایی نقش مهم و مؤثری داشتند امروز روز تاریخی است که می‌تواند در شکوه و برگزاری هر چه بیشتر اربعین مؤثر واقع شود دولت آمادگی کامل برای تقویت و معاضدت بیشتر برای خدمت رسانی بهتر دارد.

او با بیان اینکه ظرف چند سال اخیر اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است، ادامه داد: امسال پیش بینی می‌شود شاهد افزایش زوار هستیم.

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت بیشتر دستگاه‌ها در این راستا، عنوان کرد: امیدواریم امسال زوار در امکانات رفاهی بیشتری مراسم اربعین را به جا آورند.


بیشتر بخوانید:تمامی مقدمه‌های لازم برای حضور زائران در مرز خسروی مهیا است 


یاسین الیاسری وزیر کشور عراق گفت: امروز بعد از سال‌های متوالی که مرز بسته بود شاهد بازگشایی آن هستیم تا رفت و امد زوار راحت تر صورت پذیرد.

او ابراز داشت :طی تفاهمی که بین ایران و عراق اتقاف افتاده باعث شده تا زائرین بتوانند راحت‌تر با دریافت گذرنامه به کربلا برسند.

وزیر کشور عراق با تشکر از وزیر کشور ایران رحمانی فضلی گفت: این بازگشایی سبب روابط اقتصادی بین استان کرمانشاه ایران و دیاله عراق خواهد شد و ما افتخار می‌کنیم که خادم زوار امام حسین باشیم.


هم اکنون به طور میانگین روزانه سه هزار مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

 

انتهای پیام/ف

مرز خسروی با حضور وزیر کشور بازگشایی شد

برچسب ها: محرم ، وضعیت راه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوکر اباعبدالله
۱۵:۰۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
ان شاء الله در خدمت زوار اباعبدالله هستیم در کرمانشاه کلبه ی حقیرانه ای داریم برای خدمت به زوار عزیز
بی صبرانه منتظر قدوم مبارک شما هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مرز خسروی منحصر به فرد است
۱۳:۰۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
#قصرشیرین پانزده هتل دارد #هوای عراق از سوی مرز خسروی به دلیل باغات زیاد سرسبزتر و بهتر است #یادگار ورود آزادگان سرافراز است #قصرشیرین تنها شهر ایران است که دارای دو گمرگ رسمی پرویزخان و خسروی می باشد #اتوبان سراسری از مشهد تا خسروی تردد از این مرز را آسان کرده است #سپاه پاسداران آشپزخانه عظیمی را جهت هر وعده ۳۰ هزار پرس غذا تهیه کرده است #۳۵۰ هکتار زمین جهت پارکینگ یک میلیون خودرو تسطیح شده است.