امام جمعه زاهدان:

نهضت عاشورا دفاع از مظلومان و ایستادن در برابر مستکبران است

امام جمعه زاهدان گفت: درس دیگری که از نهضت عاشورا باید گرفت دفاع از مظلومان و ایستادن در برابر مستکبران است.

نهضت عاشورا دفاع از مظلومان و ایستادن در برابر مستکبران استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی امام جمعه زاهدان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان اظهار داشت:باید تلاش کرد تا فرهنگ عاشورایی که همانا فرهنگ ایثار، شهادت، فداکاری، صبر و ... است در جامعه گسترش پیدا کند.

او افزود:باید از فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین (ع) در عرصه بین الملل و مقابله با استکبار درس گرفت.

او  ادامه داد: امام حسین (ع) با تعداد کم نفرات خود در مقابل سپاه چند هزار نفری دشمن ایستادند هر چند به شهادت رسیدند، اما پیروز شدند ما نباید از دشمن هراسی داشته و در مقابل مستکبران با قدرت بایستیم.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: درس دیگری که از نهضت عاشورا باید گرفت دفاع از مظلومان و ایستادن در برابر مستکبران است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی افزود: همه مسلمانان وظیفه دارند در برابر زورگویی مستکبران از یکدیکر حمایت و دفاع کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان حفظ و تقویت وحدت در مقابل نقشه شوم دشمنان را مهم دانست و افزود: امام حسین (ع) کانون وحدت است و تمام انسان‌های آزاده جهان دوستدار ایشان هستند، اما هر کس به نوعی ابراز ارادت خود را نشان می‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نقشه دشمن از بین بردن این وحدت است لذا باید همه هوشیار بوده و در تقویت بیشتر این وحدت عمل کنیم.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: پیامبران مبشران و منذرانی بودند که با دعوت مردم به مسیر حق حجت الهی را بر آن‌ها تمام می‌کردند، امامان بعد از پیامبران نیز این مسیر را انتخاب کرده که یکی از مصادیق آن‌ها دعوت امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: تدبیر خداوند در واقعه عاشورا این بود که صحنه‌ای به وجود آید که تا قیام قیامت، مسیر حق و باطل به درستی شناخته شود.

او  افزود: واقعه کربلا مجموعه اتفاقاتی است که تقابل جبه حق و باطل را به درستی نمایان می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر عمق بخشیدن به مراسمات عزاداری، توجه به معارف در کنار ترویج شور و احساس حسینی، توجه به جایگاه رفیع امام‌حسین (ع)، اهل بیت ایشان و شهدا کربلا تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

فرهنگ عاشورایی باید در جامعه گسترش پیدا کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار