منع کشت زمینی محصولات صیفی وتوسعه کشت گلخانه ای

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت:برای توسعه کشت گلخانه ای تا دو سال آینده از کشت گوجه فرنگی، خیار و بادمجان در مزارع جلوگیری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حیدرعلی گل محمدی مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان در جلسه کارگروه کشاورزی با بیان اینکه بر اساس بخشنامه جدید وزارت جهاد کشاورزی، محصولاتی مانند گوجه فرنگی، خیار و بادمجان باید در گلخانه‌ها کشت شود، گفت: از سال ۱۴۰۰ از کشت این محصولات در مزارع جلوگیری می‌شود.

حیدرعلی گل محمدی با اشاره به اینکه احداث هر هکتار گلخانه ۱۰ اشتغال پایدار به دنبال دارد، افزود: در سال‌های گذشته، برای اراضی بالای سه هزار متر جهت احداث گلخانه پروانه صادر می‌شد، اما امسال، طبق دستورالعمل جدید وزارت جهاد کشاورزی برای اراضی ۳۰۰ متری هم پروانه احداث گلخانه صادر می‌شود.

او با بیان اینکه سهم شهرستان گلپایگان در احداث گلخانه ۲۸ هکتار است، گفت: به متقاضیان احداث گلخانه با توجه به نوع طرح، تسهیلات ۱۱ درصد با بازپرداخت پنج ساله پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان به طرح هر دهیار یک گلخانه برای روستا‌ها هم اشاره کرد و گفت: هر دهیار می‌تواند در روستا یک گلخانه ایجاد کند.

مدیرشبکه آبیاری و زهکشی منابع آب استان اصفهان هم در این جلسه با بیان اینکه پیگیر احقاق حقابه اصلی کشاورزان گلپایگانی هستیم، گفت: قبل از احداث سد کوچری، کشاورزان این منطقه برای آبیاری زمین‌های زراعی با کمبود آب مواجه نبودند، اما با احداث این سد، وزارت نیرو بر اساس مطالبات، سهمی را مشخص کرد و بر همین اساس، حقابه کشاورزان نادیده گرفته شد.

مجید نصر افزود: آب منطقه استان اصفهان نگرش مثبتی برای رفع مشکل کشاورزان گلپایگانی دارد و در تمام جلسات به دنبال احقاق حقابه اصلی کشاورزان از طریق قانون هستیم.

انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.