جایزه ۳ میلیون دلاری برای نخستین تصویر ثبت شده از سیاه چاله

دانشمندان و محققانی که اولین تصویر واضح از یک سیاه چاله را ثبت کردند موفق به دریافت جایزه ۳ میلیون دلاری شدند.

جایزه ۳ میلیون دلاری برای نخستین تصویر ثبت شده از سیاه چالهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان ثبت کننده اولین تصویر حقیقی از یک سیاه چاله جایزه‌ای ۳ میلیون دلاری را به عنوان پاداش دریافت کردند. این جایزه که The Breakthrough prize نام دارد به عنوان «اسکار علوم» شناخته شده است. موسسه اهدا کننده این جایزه در زمینه علوم مختلف مانند فیزیک و ریاضی جوایزی را به بهترین افراد اهدا می‌کنند. مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیسبوک و سِرگِئی میخایلوویچ برین از موسسان شرکت گوگل، حامیان مالی این جایزه هستند.


بیشتر بخوانید: ابتکار زیبای ناسا برای انتخاب نام مریخ‌نورد جدید خود


قرار است جایزه ۳ میلیون دلاری The Breakthrough prize بین ۳۴۷ دانشمند فعال در پروژه ثبت این تصویر تقسسم شود. اولین تصویر حقیقی از یک سیاه چاله فضایی پس از انتشار در فضای مجازی سر و صدای زیادی را برپا کردن و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نسبت به آن واکنش نشان دادند. این تصویرمی‌تواند پاسخ روشنی به بسیاری از سوالات دانشمندان در مورد این اجرام ناشناخته فضایی داده و درک مختصصان علوم هوا و فضا و حتی مردم عادی را از رموز موجود در فضای بی‌کران کیهان گسترش دهد.

جایزه ۳ میلیون دلاری برای نخستین تصویر ثبت شده از سیاه چاله

تغییر در دید دانشمندان پس از انتشار اولین تصویر واقعی از سیاه‌ چاله

اولین تصویر ثبت شده از سیاه چاله در واقع از صد‌ها عکس که به وسیله دوربین‌های بسیار قدرتمند ماهواره‌های موجود در فضا گرفته شده، تشکیل یافته است. یکی از دانشمندان حاضر در این پروژه تعداد عکس‌های گرفته شده برای ثبت این تصویر را با ۴۰۰۰۰عکس سلفی که توسط مردم در کره زمین گرفته شود، برابر دانست.

جایزه ۳ میلیون دلاری برای نخستین تصویر ثبت شده از سیاه چاله

شپ دولمن یکی از مدیران ارشد شرکت موسسه The Breakthrough گفت: "این عکس مسیر تغییرات فضایی را از گذشته روشن‌تر ساخت. حال دانشمندان سازمان‌های فضایی در کشور‌های مختلف دنیا می‌دانند به طور دقیق‌تر با چه پدیده‌ای به عنوان سیاه چاله در فضا رو به رو هستند و از این پس باید به دنبال جزییات دیگری از سیاه چاله‌ها و دیگر اجرام آسمانی باشند."

انتهای پیام/

جایزه قابل توجه موسسه The Breakthrough  برای نخستین تصویر ثبت شده از سیاه چاله

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
به نظر من هر موجودي يه روزي از بين ميره و سياه چاله ها هم از بين ميرن و قبلا هم از بين رفتن و بايد ببينيم چه جوري از بين ميرن چون نيروي جاذبه يه چيز ابدي نيست و بتدريج نيروي جاذبه شون كم ميشه مثل يه شمعي كه بالاخره نو و گرماش تموم ميسه
آخرین اخبار