افزایش ذخایر اکتشافی در بزرگترین پهنه معدنی کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: برنامه‌ریزی و فعالیت برای اکتشافات معدنی دراستان کرمان با قدرت دنبال می‌شود وذخایرمعدنی درنقاطی با ظرفیت بیشتر، شناسایی شده است.

افزایش ذخایر اکتشاف شده معدنی در بزرگترین پهنه معدنی کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: استان کرمان ظرفیت خوبی برای چهار بخش زمین‌شناسی دارای ظرفیت کانی‌زایی دارد و از سال ۹۳ سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت ویژه‌تر بحث اکتشاف را با توجه به سند راهبردی دنبال می‌کند و قرار است در حوزه سنگ آهن و مس قطب شویم.

او افزود: اکتشافات استان کرمان مربوط به دهه‌های قبل بوده و به صورت خاص در سال ۱۹۷۰ توسط شرکت‌های خارجی در استان کرمان اتفاق افتاد.

او بیان داشت:: درسند راهبردی استان کرمان، تولید ۲۴۰ هزار تن مس کاتد باید به ۴۰۰ هزار تن برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: این سیاست در سال ۹۳ در قالب تعریف پهنه در مقیاس بزرگ مقیاس در استان کرمان تعریف شده و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند اکتشافات را در حوزه معدن دنبال کنند، اما متاسفانه برخی اشخاص فاقد توان مالی و فنی در این حوزه ورود کردند و این افراد نه تنها مشکل اکتشاف را رفع نکردند، بلکه موجب بلوکه شدن بخش بزرگی از استان شدند لذا با توجه به قوانین و نیاز استان سیاست پهنه‌ها را تعریف کردیم.

او افزود: در قالب ۲۵ پهنه ۴۶ هزار کیلومتر مربع از استان را برای اکتشافات معدنی در مقیاس بزرگ را تعریف کردیم و ماحصل آن بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شد که اکتشافات در آن موجود است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: طی مصوبه سران قوا اکنون به علت نداشتن تجربه وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بازار، تصمیم به مسکوت ماندن قانون تمرکز گرفته شد و وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت به این سازمان برگشت داده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به التهابات ایجاد شده در حوزه بازار این استان طی سالهای اخیر گفت: اینک نقش کلیدی در تامین، تنظیم و نظارت بر کالاهای اساسی در سبد خانوار را وزارت صنعت، معدن و تجارت برعهده گرفته است.

وی افزود: چالش‌های حوزه بازار با کمک سیستم سازمانی و دستگاه‌های دخیل در تنظیم بازار در دستور کار قرار گرفته و به سرعت مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

انتهای پیام/ح

افزایش ذخایرمعدنی شناخته شده در کرمان

برچسب ها: معدن ، ظرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار