شرکت بیش از ۷ هزار دانش اموز در سوگواره احلی من العسل

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از شرکت بیش از ۷ هزار دانش اموز دوره متوسطه اول و دوم استان در سوگواره احلی من العسل خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آشنایی نوجوانان با زندگی حضرت قاسم ابن الحسن (ع)  نوجوان آزاده واقعه کربلا، به عنوان الگو و نهادینه کردن فرهنگ ایثار، ولایتمداری، آزادگی و مبارزه با ظلم در بین نوجوانان و جوانان از جمله اهداف برگزاری این مراسم است.

او افزود: تکریم شهدای دانش آموز و آشنایی دانش آموزان نوجوان استان با نهضت سرخ عاشورا به ویژه شخصیت قاسم بن الحسن (ع) از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است.

واقعی با بیان اینکه نوجوانان این آب و خاک در طول هشت سال دفاع مقدس با پیروی از ولایت فقیه همچون حضرت قاسم (ع) حماسه‌های بزرگ آفریدند، بیان کرد: امروز دشمن در جنگ نرم به دنبال الگو سازی ازشخصیت‌های واهی و خیالی  برای نسل جوان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: ما به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت با معرفی صحیح قهرمانان ملی و مذهبی خود به نسل جوان باید با تمام توان در مقابل این هجمه‌ها بایستیم.

او پیام حضور نوجوان دانش آموز استان در سوگواره احلی من العسل را حفظ عزت نفس، مکارم اخلاق، ولایت مداری، شجاعت و تواضع  دانست و تصریح کرد: دانش آموزان استان با شور و شعور حسینی و شرکت در آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان و به پاس خون هزاران شهید دانش آموز ، انقلابی می‌مانند.

انتهای پیام/ ی

برگزاری  سوگواره احلی من العسل در خراسان جنوبی

برچسب ها: محرم 98 ، اموزش وپرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار