ده‌ها کامیون نظامی آمریکایی وارد پایگاه عین الاسد شدند

منبعی امنیتی اعلام کرد ده‌ها کامیون نظامی آمریکایی وارد پایگاه نظامی آمریکا در استان الانبار در غرب عراق شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک منبع امنیتی روز جمعه اعلام کرد ده‌ها کامیون نظامی آمریکایی از طریق اردن وارد پایگاه نظامی آمریکا در استان الانبار در غرب عراق شدند.

یک منبع در پلیس استان الانبار، که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری شین هوا گفت: «کاروانی متشکل از بیش از ۱۰۰ کامیون حامل تجهیزات، اسلحه و خودرو وارد پایگاه هوایی عین الاسد نزدیک شهرک البغدادی واقع در حدود ۱۹۰ کیلومتری شمال غرب بغداد، پایتخت این کشور، شد.

منبع مورد نظر افزود: «این کامیون‌ها از اردن از طریق پاسگاه مرزی طربیل وارد شدند و نیرو‌های عراقی از آنجا کامیون‌های آمریکایی را تا ورودشان به پایگاه هوایی عین الاسد همراهی کردند.»

همزمان یک مسئول محلی استان الانبار که او نیز خواست ناشناس بماند، در گفتگو با خبرنگاران تأیید کرد بیش از ۱۰۰ کامیون حامل خودرو‌های مختلف، خودرو‌های زرهی و اسلحه وارد پایگاه عین الاسد شده‌اند.

عین الاسد که سابق بر این در زمان صدام، دیکتاتور معدوم عراق، نامش «قادسیه» بود، دومین پایگاه بزرگ عراق است و نزدیک البغدادی واقع در حدود ۱۱۰ کیلومتری غرب شهر الرمادی مرکز استان الانبار قرار دارد. بیشترین تعداد نظامیان آمریکایی در عراق همچنین دیگر اعضای ائتلاف بین‌المللی در این پایگاه مستقر هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار