آتش سوزی در ۸۱۵ هکتار از اراضی استان قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در جلسه کارگروه امنیت و انتظامات مدیریت بحران گفت: امسال ۸۱۵ هکتار از مراتع و مزارع استان طعمه حریق شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری در جلسه کارگروه امنیت و انتظامات مدیریت بحران گفت: امسال حدود ۳۹۰ هکتار از باغ‌ها و اراضی زراعی و حدود ۴۲۵ هکتار از اراضی ملی بر اثر آتش سوزی خسارت دیدند.

مهدیخانی میزان و وسعت آتش سوزی‌های مراتع استان را در سال جاری بی سابقه دانست و افزود: رشد علف‌های هرز به علت بارندگی‌های ابتدای سال و توجه نکردن به مسائل ایمنی سبب شد تا کوچکترین آتشی به یک حادثه بزرگ تبدیل شود.

به گفته او، ۹۰ درصد از این آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارد.

ابوالفضل مرادی مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری قزوین هم در این جلسه گفت: آگاه سازی مردم از خطرات حوادث غیرمترقبه نظیر سیل و آتش سوزی‌ها ضروری است و باید صدا و سیما و رسانه‌ها به عنوان رابط بین مردم و مسئولان برای اطلاع رسانی در مواقع بحران اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین هم در این جلسه گفت: در پائیز امسال بارندگی‌ها در حد معمول یا کمی بیشتر خواهد بود و موثرترین بارش‌ها در آبان ماه پیش بینی می‌شود.

یوسف شیخ الملوکی اضافه کرد: اگر مدیریت استان در فروردین پای کار نبود قطعا خسارات سنگینی به استان وارد می‌شد.

انتهای پیام/ک

خسارت به ۸۱۵ هکتار از اراضی استان قزوین بر اثر آتش سوزی

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار