نشان طلایی گنجینه نثر خارجی جایزه اوراسیا به «گلستان یازدهم» رسید

«گلستان یازدهم» که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تقریظ نوشته‌اند، برنده نشان طلایی گنجینه نثر خارجی جایزه بین‌المللی اوراسیا شد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب «گلستان یازدهم» شامگاه گذشته در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «گلستان یازدهم» برنده نشان طلایی گنجینه نثر خارجی جایزه بین‌المللی اوراسیا شد.

آیین پایانی جایزه، امشب در مسکو برگزار شد و ناشر روسی که ترجمه کتاب را منتشر کرده بود، به نمایندگی از طرف نویسنده جایزه را دریافت کرد.»

نویسنده «دختر شینا» و «ساجی» و رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: این جایزه بزرگ کشوری که مهد ادبیات است و «جنگ و صلح» در پیشانی‌نویس ادبیاتش جای دارد، بر اعتبار و افتخارش می‌افزاید.

در پایان متن منتشر شده، نویسنده «گلستان یازدهم» به ملت ایران تبریک گفته و افزوده است: «پیشکش به شهید چیت‌سازیان که بزرگ‌تر از یک کشور است.»

«گلستان یازدهم» خاطرات زهرا پناهی‌روا، همسر سردار شهید علی چیت‌سازیان، به قلم بهناز ضرابی‌زاده است که توسط انتشارات سوره مهر در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

این کتاب با زبانی صادقانه به شرح زندگی یک سال و هشت‌ماهه مشترک شهید چیت‌سازیان و همسرش پرداخته است. فرمانده‌ای که در جبهه به دلیل مهارت‌های رزمی و شجاعتش به عقرب زرد معروف بود، در خانه با مادر و همسرش به اندازه‌ای با مهر و محبت رفتار می‌کرد که گویی این قلب رئوف هیچ‌گاه سابقه حضور در حرب و قتال را نداشت. «گلستان یازدهم» به زیباترین شکل توانسته است قسمت مهمی از نیمه پنهان زندگی شهید چیت‌سازیان را به مخاطبان معرفی کند.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
این روایتی شورانگیز است از زندگی سراسر جهاد و اخلاصِ مردی که در عنفوان جوانی به مقام مردان الهی بزرگ نائل آمد و هم در زمین و هم در ملأ اعلی به عزّت رسید. هنیئاً له.
راوی شریک زندگی کوتاه او نیز صدق و صفا و اخلاص را در روایت معصومانه خود به‌روشنی نشان داده است.

در این میان، قلم هنرمند و نگارش آکنده از ذوق و لطف نویسنده است که به این‌همه جان داده است. آفرین بر هر دو بانو؛ راوی و نویسنده کتاب.

انتهای پیام/

برچسب ها: نویسنده ، ناشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار