۶ فیلم که نام آن‌ها داستانشان را لو می‌دهد + تصاویر

بعضی از فیلم‌های مشهور، نام‌هایی دارند که پایان بندی خود را برای مخاطب آشکار می‌کنند و به نوعی هیجان فیلم را از بین می‌برند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شکایت همیشگی از سوی مخاطبان این است که تیزر‌هایی که از فیلم‌ها منتشر می‌شود، بخش‌های زیاد و کلیدی را به مخاطب لو می‌دهد و به همین خاطر برخی خواستار ممنوعیت انتشار تیزر تریلر‌ها شده اند. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر نام خود فیلم پایان و داستان آن را آشکار کند؟

تعدادی از فیلم‌ها هستند که نام آن‌ها به صورت کاملا واضح خط داستانی فیلم را لو می‌دهند که گاهی حتی شامل یک بخش اصلی از فیلم است. البته ممکن است بیشتر این فیلم‌ها بر اساس یک منبع مثل داستان یک زندگی واقعی، رمان‌ها و یا یک حادثه تاریخی باشد و بیننده با فهمیدن داستان آن کتاب از موضوع فیلم نیز مطلع شود، اما انتخاب یک نام نامناسب می‌تواند تفاوت‌های زیادی را رقم بزند.

تنها بازمانده «Lone Survivor»

۵ فیلمی که نام آنها، داستان فیلم را لو می‌دهدمخاطب با خواندن نام فیلم متوجه می‌شود که بدون شک چند نفر از افراد یک گروه از یک ماموریت جان سالم به در می‌برند.

این فیلم داستان سال ۲۰۰۵ در کشور افغانستان را روایت می‌کند که چهار سرباز از یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا، ماموریت پیدا کرده اند که یکی از رهبران گروه طالبان به نام احمد شاه را به قتل برسانند. این فیلم با اقتباس از یک رمان به همین نام ساخته شده و ساخت آن ۵ سال طول کشیده است. این فیلم که ۱۵۴ میلیون دلار فروش داشت، در دو بخش از آکادمی اسکار نیز نامزد شد.

****

۱۲ سال بردگی «۱۲ Years a Slave»

۵ فیلمی که نام آنها، داستان فیلم را لو می‌دهدسلیمان، نقش اصلی این فیلم، چه زمانی طعم آزادی را خواهد چشید؟ هر چیزی که در این مورد می‌خواهید بدانید را عنوان فیلم در اختیار شما قرار می‌دهد.

در طول سال‌هایی که به جنگ داخلی منتهی می‌شود، یک شهروند نیویورکی به نام سلیمان دزدیده و به برده دار‌ها فروخته می‌شود و مجبور است در مزرعه‌ای در نیو اورئان کار کند. او طی سال‌ها تلاش می‌کند که از این زندگی جدید خود رهایی یابد. این فیلم بر اساس یک رمان نوشته سلیمان نورثاب سخته شده است. این فیلم هم از نظر مالی و هم از نظر جلب نظر منتقدان موفق ظاهر شد و ۳ جایزه اسکار شامل بهترین فیلم، بهترین بازیگر مکمل زن و بهترین فیلنامه اقتباسی را دریافت کرد.

****

قتل جسی جیمز به‌ دست رابرت فورد بزدل «The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford»

۵ فیلمی که نام آنها، داستان فیلم را لو می‌دهدچالش کلی این فیلم این است که چه کسی جسی جیمز را کشته است و یا اینکه قصد دارد این کار را بکند. عنوان فیلم به طور کامل این جواب را به شما می‌دهد.

این فیلم اقتباسی از رمان ران هانسن است که با همین نام در سال ۱۹۸۳ منتشر شده بود. در سال ۱۸۸۱ شخصی به اسم جسی جیمز در حال برنامه ریزی برای دزدی پروژه بعدی خود است، اما عده‌ای به دنبال کشتن او و دریافت جایزه‌ای که برای وی در نظر گرفته شده، هستند. این فیلم با نام بلند بالایی که دارد نتوانست مخاطبان را به سینما بکشاند و از نظر مالی شکست خورد، اما توسط منتقدان مورد تحسین واقع شد. این فیلم دو نامزدی اسکار را نیز برای خود رقم زده است.

****

۱۲۷ ساعت «۱۲۷ Hours»

۵ فیلمی که نام آنها، داستان فیلم را لو می‌دهدبعد از اتفاق و تصادفی که برای آرون در این فیلم می‌افتد، با توجه به نام فیلم دقیقا می‌دانیم که او چه مدت زمانی در این وضعیت گرفتار خواهد بود.

۱۲۷ ساعت داستان واقعی تجربه کوهنوردی آرون رالستون را روایت می‌کند که بعد از گیر افتادن در یک دره در یوتا، برای زنده ماندن تلاش می‌کند.

در این دره یک تخته سنگ روی مچ او افتاده و به او آسیب زده است. حالا او باید بفهمد چگونه خود را در حالی که زمانش رو به اتمام است، نجات دهد. این فیلم از رمانی که توسط این کوهنورد نوشته شده اقتباس شده است. شش جایزه اسکار و فروش ۶۰ میلیون دلاری نتیجه نهایی این فیلم بوده است.

****

فرار بزرگ «The Great Escape»

۵ فیلمی که نام آنها، داستان فیلم را لو می‌دهدآیا زندانی‌ها می‌توانند با موفقیت از زندان فرار کنند؟ عنوان فیلم که جواب مثبت را مخاطب می‌دهد و حتی بزرگی آن را هم عنوان می‌کند.

این فیلم داستان گروهی از زندانی‌های متفقین را روایت می‌کند که قصد دارند در طول جنگ جهانی دوم از کمپ‌های جنگی فرار کنند. زندانی‌ها در این فیلم با حفر یک تونل از زندان فرار کنند. این فیلم بر اساس یک کتاب به همان نام نوشته شده و بر اساس یک داستان واقعی است. این فیلم یکی از پرفروش‌های سال ۱۹۶۳ بود که با ۴ میلیون دلار بودجه، ۱۱ میلیون دلار در گیشه داخلی فروش داشت.

****

نجات سرباز رایان «Saving Private Ryan»

۵ فیلمی که نام آنها، داستان فیلم را لو می‌دهداگر شک دارید که در نهایت سرباز رایان نجات پیدا می‌کند یا خیر، عنوان فیلم کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

در این فیلم سه برادر از یک خانواده در یک هفته کشته می‌شوند و شخصی به اسم کاپیتان میلر مامور می‌شود که پشت خط دشمن برود و برادر گم شده به نام رایان را نجات دهد.

بعد از آن کاپیتان میلر متوجه می‌شود که این مناطق تحت حفاظت دشمن است و ماموریت آنها سخت خواهد بود. به همین خاطر نیرو‌های میلر از او می پرسند که نجات جان یک سرباز به این همه دردسر می‌ارزد؟ این فیلم سینمایی در زمان انتشارش با استقبال روبرو شد و از ۱۱ نامزدی اسکار، ۵ جایزه را دریافت کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار