رحمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حفظ تولید و توسعه صنایع اولویت اصلی سال ۹۸/ فصل جدیدی از زندگی صنعت خودرو در کشور آغاز شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت اصلی ما در سال ۹۸ توسعه‌ صنایع و حفظ تولید در بازار‌ها و فعال شدن ظرفیت‌های غیرفعال است.

اقدامات وزارت صمت دیده نمی‌شود/ اولویت اول حفظ تولید و توعه صنایع استرضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در سال رونق تولید، گفت: اولویت اول ما حفظ تولید در بازار‌ها و فعال شدن ظرفیت‌های غیرفعال است، همچنین توسعه‌ صنایع اولویت بعدی ماست.

او افزود: ما در شرایط فعلی نوسانات ارزی فرصت جدیدی فراهم کردیم تا برخی از صنایع مانند لوازم خانگی، پوشاک، صنایع غذایی و غیره رشد بیشتری داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد به وزارتخانه خود، بیان کرد: مهم‌ترین انتقاد به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت این است که فعالیت‌های این وزارتخانه را نمی‌توانیم به مردم منعکس کنیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا تعداد رایزن بازرگانی ایران کم است، گفت: اکنون محدودیت‌های قانونی و بودجه‌ای وجود دارد، در جلسه سران قوا و شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران پیشنهاداتی را مطرح کردیم که امیدواریم مصوب شود. برای رونق صادرات باید رایزن‌ها را گسترش دهیم و حتما یکی از اقدامات ما حضور رایزن‌های بازرگانی خواهد بود.

رحمانی درباره اقدامات انجام گرفته در صنعت خودرو تصریح کرد:  اکنون فصل جدیدی از زندگی صنعت خودرو در کشور آغاز شده و قرار است بر اساس برنامه‌ای مدون دغدغه‌های مردم اصلاح و خودرو‌های متنوع با قیمت مناسب و در شأن ملت ایران عرضه شود.


بیشتر بخوانید: بانک ها مکملی قوی برای تحقق رونق تولید در کشور


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آثار اقدامات ما را مردم می‌بینند، گفت: در نظر داریم تا خودروهای ناکارآمد را هرچه زودتر از رده خارج و خودرو‌های جدید را جایگزین آنها کنیم، همچنین اصلاح ساختار باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
چرا خودروهای اسقاط را جمع آوری نمی کنید ؟چرا نباید ما خودروی شاسی بلند تولید کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
ماشین تیبا دوگانه سوز شیش ماه پیش ثبت نام کردم قرار بود یک ماه
تحویل بده هنوز تحویل نداد ... الان میشه پنج ماه دیرکرد ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
دو ماه خودرو ثبت نام کرده ام ولی تا حالا تحویل ندادند.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۰۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
دوتا مثل جنابعالی میخرن که خودرو ارزون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
خودرو
۱۵:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام حق مردم بدهید .خودروهای ثبت نامی قبلی بدهیدبعد اجازه پیش فروش جدیدبدهید. فصل جدید خودرو پیشکش
با سلام خدمت شما لطفآ نسبت به مشتریان شرکت بهمن خودرو که هاوال H2 ثبت نام کرده‌اند و شرکت بهمن خودرو از دادن خودرو فوق به مشتریان سرپيچي و الان بیش از یک سال می‌گذرد و هاوال های تولید شده بصورت کارتکس از طریق نمایندگی‌ها به قیمت گزاف فروخته و به مشتریان خود نداده رسیدگی کنید
آخرین اخبار