دانستنی‌های تحصیلی؛

ترفند‌هایی که باعث تقویت حافظه می‌شوند

اگر به دنبال تقویت حافظه خود هستید این فرمول‌های طلایی را مطالعه کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، احتمالا خیلی پیش آمده که سرجلسه امتحان جواب سوال را فراموش کرده باشید یا وسیله را جای گذاشته باشید بعد از یادتان رفته که کجا گذاشتید، بعد با خودتان فکر کردید که چرا حافظه ام ضعیف است. امروز قصد داریم فرمول هایی را برای تقویت حافظه به شما بگوییم.

دانستنی های تحصیلی: ( عاشورا)

هنگام مطالعه تمرکز داشته باشید

تمرکز، یکی از محورهای اصلیِ حافظه است. برای اینکه اطلاعات از حافظه‌ی کوتاه‌مدت به حافظه‌ی بلند‌مدت شما منتقل شوند، باید به صورت مستمر به این اطلاعات توجه کنید. سعی کنید مطالب جدید را در شرایطی یاد بگیرید که هیچ عواملی مثل تلویزیون، موسیقی و …تمرکز شما را به هم نزند.


بیشتر بخوانید: فرمول‌های تند خوانی برای دوستداران مطالعه


طبقه بندی کردن اطلاعات

محققان متوجه شده‌اند که اطلاعات مختلف در حافظه‌ی ما در دسته‌بندی‌های مرتبط و مشخص ذخیره می‌شوند. شما می‌توانید با دسته‌بندی و جدا کردن اطلاعاتی که یاد می‌گیرید از این ویژگی، بهره‌ها ببرید. کافی است مفاهیم و جملات مشابه را در یک دسته قرار دهید یا یک طرح کلی از یادداشت‌ها و کتاب‌هایی که می‌خوانید درست کنید تا بتوانید مفاهیم مشابه را در یک گروه قرار دهید.

تکرار در انجام کارهای جدید

وقتی خودتان را به انجام مداوم یک کار جدید عادت می‌دهید، مسیرهای عصبی جدیدی در مغز شکل می‌گیرند. قدم اول این که انجام هیچ کاری را به تعویق نیندازید و از کارهای که برایتان دشوار است شروع کنید.

دانستنی های تحصیلی: ( عاشورا)

زبان جدید یاد بگیرید

شنیدن زبان جدید مغز را تحریک می کند. فراتر از شنیدن آموزش یک زبان جدید ریسک تحلیل رفتن قوای شناختی را کاهش می دهد. از این ها همه مهم تر با یادگرفتن یک زبان جدید با یک یا چند فرهنگ جدید هم در کنارش آشنا می شوید.

تمرین آموزش لغت زبان
سعی کنید در زمان های بیکاری لغت های از یک زبان خارجی را حفظ کنید.

حافظه  خود را به چالش بکشید
یک لیست بنویسید، مثلا از لوازمی که باید از فروشگاه بخرید و یا هر چیز دیگر و آن را حفظ کنید. بعد چند ساعت ببینید چند قلم از لوازم را به یاد میاورید.

ورزش کنید
سعی کنید که یک ورزش جدید انجام دهید که ذهن و بدنتان را همزمان درگیرکند.

دانستنی های تحصیلی: ( عاشورا)

 مهارت جدید یاد بگیرید
معلوم که هرچه بیشتر از مغزتان کار بکشید، عملکرد مغز بهتر خواهد بود مثلا یادگیری یک ساز جدید موجب تبدیل اطلاعات دیداری (نُت موسیقی) به یک کار عملی (نواختن ساز) خواهد شد.


پاسخ به سوالات دانش‌آموزی را اینجا بخوانید


خواب کافی
مغز در طول شب به ۷ تا ۸ ساعت خواب نیاز دارد، زیرا خواب باعث تقویت ارتباطات مغزی می شود و کمبود خواب موجب مختل شدن سرعت پردازش اطلاعات و کارایی حافظه بلند مدت می گردد، حتی کمبود چند ساعته خواب، تقریبا به اندازه بی خوابی، عملکرد حافظه را تضعیف می کند، بدین خاطر که تمرکز شما را تحت تاثیر قرار می دهد و بر عملکرد حافظه تأثیر نامطلوب می گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یا ابا عبدالله الحسین
۲۲:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام آیا خوردن کندر برای ضریب هوش مفید است.
Iran (Islamic Republic of)
گرفتار
۱۹:۲۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
منم حافظم خیلی ضعیف بود بطوری که هیچ شماره ای حفظم نمیشد اما از وقتی ماشین تو سایپا ثبت نام کردم از بس هر روز سایت ناامیدانه چک میکنم شماره پذیرش شماره درخواست و خلاصه چندین رقم دیگه کاملا از حفظم خخخ نتیجه برید سایپا ثبت نام کنید بدبخت میشید اما حافظه تقویت میشه