مدیر عامل سازمان انتقال خون در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دنیا به سمت اهدا و پذیره نویسی داوطلبانه سلول‌های بنیادی می‌رود

پور فتح اله گفت: اکنون در کشور‌های پیشرفته فعالیت بانک عمومی خون بند ناف متوقف شده است و امروزه پذیره نویسی سلول‌های بنیادی انجام می‌شود.

عاشورا تاسوعا جلیل نژاد 6 دنیا به سمت اهدا و پذیره نویسی داوطلبانه سلول‌های بنیادی می‌رودپور فتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بانک خون بند ناف در بسیاری از کشور‌ها مانند هلند و آمریکا به دلیل کاربرد کم آن متوقف و محدود شده است.

پور فتح الله ادامه داد: در حال حاضر در کشور‌های پیشرفته فعالیت بانک عمومی خون بند ناف متوقف شده است و امروزه پذیره نویسی در زمینه سلول‌های بنیادی انجام می‌شود که این روش کاملا برای درمان بیماری‌ها موثر است و داوطلبان اهدا کننده سلول‌های بنیادی با این کار خود گام موثری در زمینه درمان بیکاری‌ها و رفع نیاز مراجعه کنندگان برمی‎دارند.


بیشتر بخوانید: شرایط اهدای سلول های بنیادی خونساز برای اهداکنندگان


دنیا به سمت اهدای داوطلبانه سلول های بنیادی می رود

او تاکید کرد: دنیا به سمت اهدا و پذیره نویسی داوطلبانه سلول‌های بنیادی می‌رود و بانک خون بند ناف عمدتا برای گروه‌های خاصی به کار می‌رود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون بیان کرد: از اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی آزمایش‌های سازگاری گرفته می‌شود و در صورت نبود مشکل سلول‌های بنیادی از آن‌ها برای تولید دارو و درمان بیماری‌های مختلف انجام می‌شود.

پور فتح الله گفت: داوطلبان سلول‌های بنیادی می‌توانند پس از انجام آزمایش‌های مربوطه سلول‌های بنیادی خود را برای پیوند به بیماران و درمان عارضه آن‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار