آمریکا خریداران نفت ایران را تهدید به تحریم کرد

یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز خریداران نفت ایران را تهدید به تحریم کرد.

آمریکا خریداران نفت ایران را تهدید به تحریم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «سیگال مندلکر» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم، امروز خریداران نفت ایران را به تحریم تهدید کرد و گفت هیچ‌گونه معافیت نفتی درباره ایران دوباره صادر نخواهد شد.

مندلکر در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد: «ما به فشار‌ها بر ایران ادامه خواهیم داد و همان‌طور که رئیس‌جمهور (ترامپ) گفت هیچ‌گونه معافیتی برای نفت ایران در کار نخواهد بود».

این مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه مدعی شد به دنبال فشار‌های دولت ترامپ، میزان فروش نفت ایران  سقوط کرده است.

از سال گذشته میلادی دولت ترامپ به طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای ایران (برجام) که در سال ۲۰۱۵ به دست آمد با این بهانه که توافق خوبی نیست و به نفع ایران است خارج شده و با شعار فشار حداکثری، تحریم‌های بی‌شماری را علیه تهران اعمال کرده است. هدف از این تحریم‌ها به صفر رساندن صادرات نفت ایران اعلام شده است. حال آنکه با وجود همه تلاش‌های واشنگتن، صادرات نفت ایران ادامه دارد و تحریم‌ها نتیجه دلخواه ترامپ را حاصل نکرده است و ایران به حیات اقتصادی خود ادامه می‌دهد و کشورهای منطقه در معاملات تجاری و مالی با ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، ارز‌های ملی را جایگزین دلار می‌کنند.

در راستای ادامه فشار‌ها بر تهران، وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد ۱۶ شرکت، ۱۰ شخص و ۱۱ نفتکش را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است.

روز سه‌شنبه نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا سازمان فضایی، پژوهشگاه فضایی و پژوهشگاه هوافضای ایران را تحریم کرده بود.

همچنین پیشنهاد فرانسه در خصوص یک کانال اعتباری مالی ۱۵ میلیارد دلاری که درآمد حاصل از فروش نفت ایران تضمین کننده آن بود تا در ازای کاهش تحریم‌ها، تهران به برجام پایبند بماند از سوی ترامپ رد و اعلام شد آمریکا تحریمی را علیه ایران برنمی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
من نميدونم با اينهمه تحريمايي كه آمريكا عليه ما راه انداخته كي ميخوايم ورود كالاهاي آمريكايي به تنگه هرمز رو ممنوع كنيم ؟
آخرین اخبار