رئیس کنگره دانش اعتیاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چهار درصد دانشجویان معتادند/ گرایش جوانان به «کراک» و «شیشه»

جغتایی گفت: طبق آمار نوجوانان بیشتر به سمت استفاده از مواد محرک مثل کراک و شیشه روی آورده‌اند.

محمد تقی جغتایی، رئیس کنگره دانش اعتیاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در همه دنیا اعتیاد در کودکان، نوجوانان و جوانان افزایش یافته است.

او ادامه داد: ماده مخدری مانند تریاک در بزرگسالان و افراد بالای ۴۰ سال مورد استفاده قرار می‌گیرد و کودکان و نوجوانان بیشتر به سمت استفاده از مواد محرک مانند آمفتامین‌ها و مت‌آمفتامین‌ها مثل کراک و شیشه روی آورده‌اند.

رئیس کنگره دانش اعتیاد با اشاره به آمار اعتیاد بین دانش آموزان و دانشجویان افزود: دو و نیم درصد دانش آموزان و چهار درصد دانشجویان از اعتیاد رنج می‌برند.


بیشتر بخوانید: کمپ های ترک اعتیاد باید معتادان ایدزی و هپاتیتی را پذیرش کنند


جغتایی بیان کرد: محققان و دانشمندان حوزه اعتیاد، امسال تمرکز خود را بر راهکار‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر قرار داده اند که به کمک آموزش و پرورش بتوانند راهکار‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر در کودکان و نوجوانان را اجرایی کنند.

رئیس کنگره دانش اعتیاد گفت: نتایج مطالعات محققان و دانشمندان حوزه اعتیاد در اختیار وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و علوم قرار می‌گیرد تا از بهترین راهکارها برای پیشگیری از اعتیاد در کودکان، نوجوانان و جوانان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

راهکار‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر به کمک آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار