اجتماع باشکوه حسینیه اعظم زنجان در قاب دوربین های شبکه اشراق

امسال هم طبق سنوات گذشته اجتماع باشکوه عزادارن حسینی در حسینیه اعظم زنجان به صورت زنده از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش شد.

اجتماع باشکوه حسینیه اعظم زنجان در قاب دوربین های شبکه اشراقبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ همه ساله مقارن با روز هشتم محرم که در زنجان به "یوم العباس" مشهور است، خیل صد‌ها هزار نفری عاشقان و دلدادگان سقای دشت نینوا از اقصی نقاط ایران و کشور‌های اسلامی روانه زنجان می‌شود تا گرداگرد هم خالق حماسه‌ای شگرف و بینظیر شده ودر دریایی مواج، اتحاد، همبستگی و عشق ناگسستنی خود به آل الله را به منصه ظهور برسانند.

امسال هم صداوسیمای مرکز زنجان طبق سنوات گذشته برنامه ریزی گسترده‌ای را برای پوشش جهانی این رویداد بزرگ و باشکوه انجام داده و با بهره گیری ازحداکثر امکانات و تجهیزات فنی، از قبیل ۳ واحد سیار تلویزیونی، ۱ ست ماکروویو، ۱ واحد دستگاه اس ان جی، ۱ فروند بالگرد، خطوط وایرلس و فیبر نوری، ۱۷ دوربین تصویربرداری، ۲ دوربین پرنده، ۲ دستگاه کرین و. با تلاش شبانه روزی بیش از ۳۰۰ نفر از همکاران تولید، فنی وپشتیبانی عملیات پوشش زنده رادیویی و تلویزیونی این مراسم باشکوه را به انجام رساند.

دسته عزاداری حسینیه اعظم که از ساعت ۱۶ حرکت خود را آغاز کرد، مسیر حدود ۲/۵ کیلومتری حسینیه اعظم تا امام زاده سیدابراهیم (ع) را طی کرد و به مدت ۲۲۱ دقیقه از شبکه استانی اشراق به صورت زنده پوشش داده شد.

علاوه بر شبکه اشراق، ۱۴ شبکه سراسری و بین المللی رسانه ملی نیز به صورت گسترده بزرگترین تجمع شیعیان پس از اربعین حسینی را به صورت زنده پخش کردند.

شبکه‌های سراسری یک، دو، سه، پنج، خبر، شما، قرآن، الکوثر، العالم، سحر، سحر آذری، پرس تی وی، هیسپان تی وی و افق، در مجموع به مدت بیش از ۶۷۹ دقیقه این اجتماع باشکوه و سراسر شور و نوا را پوشش دادند.

رادیو استانی هم همگام با سیما این تجمع عظیم عاشقان حسینی را پوش داد. در مجموع این مراسم به مدت ۱۸۳ دقیقه از طریق شبکه استانی زنجان، شبکه‌های سراسری جوان، تهران، فرهنگ، قرآن و همچنین شبکه‌های استانی چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، سمنان و خراسان جنوبی به صورت زنده پوشش داده شد.
 
انتهای پیام/ا
 

اجتماع باشکوه در حسینیه اعظم زنجان

 

برچسب ها: زنجان ، محرم 98 ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.