با حضور مقام معظم رهبری؛

مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در حسینیه امام‌خمینی (ره) برگزار شد

مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در حسینیه امام‌خمینی (ره) برگزار شدبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در شب عاشورای حسینی علیه‌السلام با حضور رهبر انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از مردم دلداده اهل‌بیت علیهم‌السلام در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تحلیل انگیزه‌های مخالفان حرکت امام حسین علیه‌السلام و پاسخ امام علیه‌السلام به آنها، گفت: گروهی از مخالفان حرکت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، مزدوران حکومت بودند که با پاسخ قاطع و شجاعانه امام روبرو شدند.

آقای رفیعی گروه دیگر از مخالفان حرکت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را عافیت‌طلبان خواند و خاطرنشان کرد: سومین گروه مخالفان حرکت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، خواص بودند و اگرچه سابقه جهاد داشتند، اما قدرت تحلیل نداشتند که امام علیه‌السلام در مقابل آنها، با اقناع و استدلال برخورد کردند.

سخنران مراسم، با تأکید بر لزوم تسلیم در برابر امام حق به عنوان رمز فلاح و رستگاری، افزود: قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بر اساس فرمان خداوند بود و همه اصحاب و یاران ایشان در کربلا امام‌شناس و تسلیم حق بودند.

در این مراسم همچنین آقایان آتشکار و محمدرضا طاهری به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و اهل بیت آن حضرت پرداختند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۰:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
تاسوعا با دستان سقای حضرت ابوالفض عباس روسفید شد، عاشورا با لب تشنه ی اباعبدا...حسین. مهم این بود که صحابه و اولاد پیامبر اکرم (ص) به جهان درس آزادگی دادن، همانگونه که نبی اکرم فرمودن کربلا پاک‌ترین گنبد گیتی است و پاره تن پیامبر حضرت زهرا (س) شافی را برای بهشت انسانیت دستان حضرت عباس دانستند و حضرت زینب کبری (س) فرمودن جز زیبایی از کربلا ندیدم و صفات جلال خداوند در زمین کربلا بدست صحابه و اولاد پیغمبر درس آزادگی به جهان هستی اموخت. اعتقادات سبب معنویت است و انسان را انسانیت می بخشد و اشرف مخلوفات خداوند می سازد.
آخرین اخبار