روسیه: اقدام برجامی ایران نتیجه سیاست‌های نسنجیده آمریکاست

وزارت امور خارجه روسیه به آغاز مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به آغاز مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی ایران اعلام کرد: کاهش تعهدات هسته‌ای ایران نتیجه سیاست‌های نسنجیده و حساب نشده آمریکاست.

این وزارتخانه همچنین افزود: آغاز مجدد توسعه دستگاه‌های سانتریفوژ از سوی ایران هیچ گونه تهدیدی ایجاد نمی‌کند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه اعلام کرد: موضوع اصلی در شرایط کنونی حفظ توافق هسته‌ای است. از کشور‌های باقی مانده در برجام می‌خواهیم از توافق هسته‌ای و قطعنامه سازمان ملل دفاع کنند.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود، خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با اعلام رسمی رئیس‌جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

ایران در نخستین گام اقدام برجامی خود محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را کنار گذاشت و ۱۶ تیرماه نیز ضمن انتقاد از «وقاحت سیاسی اروپا» گام دوم خود را آغاز کرد.

چهارشنبه شب گذشته نیز حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در نشستی خبری فرمان اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام از روز جمعه ۱۵ شهریور ماه را صادر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار