مخالفت مجلس عوام انگلیس با انتخابات زودهنگام پارلمانی

مجلس عوام انگلیس با ۲۹۳ رأی مخالف برای دومین بار پیشنهاد بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی رد کرد.

مخالفت مجلس عوام انگلیس با انتخابات زودهنگام پارلمانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، نمایندگان مجلس عوام انگلیس با ۲۹۳ رأی مخالف برای دومین بار لایحه بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور را برای برگزاری انتخابات زود هنگام رد کردند و شکستی دیگر را برای بوریس جانسون رقم زدند.

بامداد سه شنبه نمایندگان مجلس عوام این کشور پس از ساعت‌ها بحث و جدال بر سر درخواست جانسون برای برگزاری انتخابات زود هنگام دومین بار رای گیری کردند که فقط ۲۹۳ نماینده از مجموع ۶۵۰ نماینده به آن رای دادند و به این ترتیب این درخواست نخست‌وزیر و لایحه دولت رای لازم را نیاورد. بر اساس ضوابط اعلام شده برای برگزاری انتخابات زودهنگام دو سوم ارای نمایندگان یعنی ۴۳۴ رای لازم است.

نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به این اقدام مجلس گفت: دستان نخست‌وزیر در حالی بسته می‌شود که خود را برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده می‌کرد.

وی با تاکید بر ضروت اجرای بدون تاخیر برکسیت تا نهم آبان ماه افزود: در گفت‌وگو با مقامات اتحادیه اروپا در نشست سران این اتحادیه تلاش خواهد کرد برای جدایی انگلیس از اتحایه اروپا تا ۳۱ اکتبر نهم آبان توافق با راهی بدست آورد.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس همچنین در صورت نرسیدن به توافق مطلوب بر ضرورت تمدید دوباره مهلت جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا به مدت سه ماه دیگر و تا ۳۱ ژانویه تاکید کردند.

مهلت انگلیس برای جدایی از اتحادیه اروپا در حالی ۳۱ اکتبر نهم آبان ماه پایان می‌یابد که هنوز کشمکش‌های دولت و مجلس همراه با تنش‌های سیاسی و اجتماعی در این کشور درباره چگونگی خروج ادامه دارد.

در همین حال رئیس حزب کارگر در این جلسه بوریس جانسون را به پیش بردن انگلیس به سوی پرتگاه متهم کرد.

جرمی کوربین، رئیس حزب مخالف دولت در پارلمان انگلیس در این جلسه با انتقاد از سیاست‌های بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور درباره اصرار بر خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا گفت: «هرگز به نفع اجرای انتخابات زودهنگام رأی نخواهیم داد و با خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا موافقت نخواهیم کرد. در دام انتخابات زودهنگام هم که جانسون پهن کرده است، گرفتار نخواهیم شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار