دو ایثار ماندگار که ناجی زندگی بیماران نیازمند شد

اعضای دختر جوان دشتستانی و پسر نونهال اهل شهرستان دشتی که دچار مرگ مغزی شده بودند، اهدا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اعضای فرح نوش کوه نشین دختر ۲۱ ساله‌ای اهل تنگ ارم دشتستان که دچار مرگ مغزی شده بود با ایثار خانواده‌اش به بیماران نیازمند پیوند، اهدا شد.

علیرضا باقری افزود:عمل جراحی برداشت عضو، سحرگاه امروز همزمان با عاشورای حسینی انجام گرفت و کلیه‌ها و کبد این دختر جوان برداشت و برای پیوند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فرستاده شد.

او بیان کرد: این مورد، سیزدهمین برداشت عضو استان از ابتدای سال تا کنون، و شصتمین برداشت عضو استان بوشهر در کل بوده است.

مسئول مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر همچنین گفت: همزمان با شب تاسوعا حسینی قلب و اعضای نونهال اهل شهرستان دشتی در بیمارستان شیراز به بیماران نیازمند اهدا شد.

باقری ادامه داد: قلب و اعضای زنده یاد علی‌اصغر زیبا سرشت ۱۰ ساله از روستای لاور شرقی شهرستان دشتی فرزند مرحوم عباس‌علی زیباسرشت که به علت برق گرفتگی دچار مرگ مغزی شده بود، شب تاسوعای حسینی با رضایت خانواده نوع‌دوست و ایثارگرش در یکی از بیمارستان‌های شهر شیراز اهدا شد.

او، از افرادی که تمایل به گسترش فرهنگ ‏اهدا عضو دارند، درخواست کرد تا با دریافت کارت اهدا عضو و یا اعلام آن در جمع ‏خانواده زمینه‌ساز ایثاری ماندگار در صورت رخ دادن مرگ مغزی شوند. ‏

پارسال هشت مورد اهدا عضو در استان بوشهر به ثبت رسید.

انتهای پیام/ک

سیزدهمین مورد اهدا عضو در استان بوشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.