کهگیلویه وبویراحمد در روز عاشورا تجلی گاه شور حسینی

در روز عاشورا جای جای کهگیلویه و بویراحمد تجلی‌گاه شور و شعور حسینی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،صبح امروز و هم‌زمان با سراسر کشور، به مناسبت دهم ماه محرم (عاشورای حسینی) مراسم‌های عزاداری با حضور اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد در استان کهگیلویه و بویراحمد برپا شد و در رثای سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

هم‌اکنون مراسم‌های عزاداری از جمله سینه‌زنی و زنجیرزنی به مناسبت عاشورای حسینی در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و هیئت‌های مذهبی این استان در حال برگزاری است.

در اجتماع بزرگ عاشوراییان در استان کهگیلویه و بویراحمد گروه‌های مختلف در کنار برپایی مراسم عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی به اجرای تعزیه می‌پردازند.

سخنرانان و مداحان در این آیین‌های سوگواری و عزاداری و همچنین تعزیه خوانی به تبیین بخشی از زندگی، ابعاد شخصیتی، فضائل اخلاقی و ویژگی‌های سومین امام شیعیان و برادر باوفایش حضرت عباس (ع) و اهداف نهضت عاشورا می‌پردازند.

هیئت‌های عزاداری در سراسر شهر یاسوج دسته دسته از نقاط مختلف شهر سینه زنی و عزاداری را آغاز و به سمت محل تجمع عاشقان حسینی در خیابان جمهوری در حال حرکت هستند تا دراین میعادگاه ندای لبیک یا حسین (ع) سر دهند و بعد از ابراز ارادت به صاحت مقدس امام حسین (ع) و یارانش در مصلی این شهر حضور به هم می‌رسانند و نماز ظهر عاشورا را برپا می‌کنند.

انتهای پیام/د

شور شوق حسینی در یاسوج

برچسب ها: محرم ، هیئت های مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.