طلبه حوزه علمیه استان ایلام:

عاشورا نقطه زرین در تاریخ پُربار اسلام است

طلبه حوزه علمیه استان ایلام گفت:عاشورا برای همه ی اقشار مردم راه رستگاری و هدایت را هموار ساخت.

عاشورا نقطه زرین در تاریخ پُربار اسلام می باشدحجت الاسلام عقابی طلبه حوزه علمیه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: عاشورا نقطه زرین در تاریخ پُربار اسلام می باشد و از جایگاه ویژه ای برخوردار است که برای همگان راه رستگاری و هدایت را هموار ساخته است.

حجت الاسلام عقابی افزود: عاشورا در حقیقت مکتبی است که مربی و استاد آن حسین بن علی فرزند دختر رسول خدا(ص) است.

او  اضافه کرد: شعارهای امام حسین(ع) در روز عاشورا و تمام حرکات و سکنات آن حضرت، از آغاز نهضت تا روز شهادت و از اسارت اهلبیت(ع) تا بازگشت آنان به مدینه در حقیت دایرة المعارفی را تشکیل داد که تا ابد برای جامعه بشری الگو ارائه می کند.

به گفته این عالم دینی، نهضت عاشورا علاوه بر اینکه اثرات شگرف دینی، اعتقادی و معنوی را بجای گذاشت، برای همه اقشار مردم، اعم از علما،دانشگاهیان، بزرگ سالان و خردسال و زن مرد جامعه انسانی پیام دارد.

حجت الاسلام عقابی اظهار کرد:، عاشورا را نمی شود به یکروز و نیز و یا یک نبرد خونین بین حق و باطل، کفر و ایمان در یک مدت محدود خلاصه کرد، بلکه دانشگاهی است که انسان را به معنی واقعی آن تربیت می کند و برای همه تا روز قیامت درس دارد.

 طلبه حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد :به طور کلی  عاشورا مکتبی است که مردان عالم باید درس صبر و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را از حضرت امام حسین و عباس علمدار اصحاب و یاران آن حضرت بیاموزند و زنان نیز درس حیا و عفت و صبر و استقامت را از دختر علی(ع) بیاموزند.

او در ادامه یاداور شد:در یک جمله می توان گفت;عاشورا یعنی دفاع از دین و مکتب، دفاع از مظلومیت و ایستادگی در برابر بی عدالتیها و بالاخره عاشورا یعنی امر به معروفها و نهی از منکرها و مبارزه با انواع مفاسد و ناهنجاریهای اجتماعی.

انتهای پیام/با

مکتب عاشورا یعنی ایستادگی در برابر بی عدالتی ها

 

برچسب ها: اربعین ، سخن بزرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.