محرومیت بویراحمد و دنا از طرح یارانه حقوق و دستمزد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از حذف یارانه حقوق و دستمزد شهرستانهای بویراحمد و دنا به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری در این دو شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج پروانه نیک‌مراممدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعیکهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است گفت: این طرح هم اکنون در کشور در حال اجرا است و به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را جذب کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد پرداخت می‌شود.

پروانه نیک‌مرام افزود:طرح یارانه دستمزد که بخشی از طرح اشتغال در زمان تحریم و در جهت صیانت از اشتغال موجود بوده هم‌اکنون در ۸ استان کشور با نرخ بیکاری بالا از جمله کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا بوده که در دو شهرستان بویراحمد و دنا به دلیل آمار‌های ارائه شده از نرخ بیکاری پایین حذف شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد سهم استان از یارانه حقوق و دستمزد را ۱۲۸ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: کارفرمایان بنگاه‌های فعال اقتصادی و تعاونی دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی در صورت به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما به مدت یکسال معاف می‌شوند.

نیک‌مرام اضافه کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ نرخ بیکاری در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، دنا، بهمئی، چرام، باشت و لنده به ترتیب ۱۰.۸، ۱۳، ۱۶، ۸.۹، ۱۷.۷، ۱۷، ۱۴.۶ و ۱۲.۷ درصد است.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم نیز مشمول طرح یارانه حقوق و دستمزد می‌شوند.

انتهای پیام/د

نرخ بیکاری دربویراحمد

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.