اشرف غنی:

امام حسین (ع) معلم بزرگ آزادی و آزادگی برای همه نسل ها و عصرها است

مراسم عاشورای حسینی علیه السلام امروز در سرتاسر افغانستان و کابل با حضور اقشار مختلف مردم و سیاسیون افغانستان برگزار شد.

اشرف غنی: امام حسین (ع) معلم بزرگ آزادی و آزادگی برای همه نسل ها و عصرها استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم عاشورای حسینی علیه السلام امروز در سرتاسر افغانستان و کابل با حضور اقشار مختلف مردم و سیاسیون افغانستان برگزار شد.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز در مراسمی که در مسجد حضرت نبی اکرم برگزار شده بود اظهار داشت: امام حسین در روز عاشورا به تنهایی به میدان رفت، اما اکنون دیگر تنها نیست، مبارزه امام حسین (ع) امروز یک مکتب، یک چراغ، یک راه و یک معلم بزرگ آزادی و آزادگی برای همه نسل‌ها و عصرها به شمار می‌رود.

رئیس جمهور افغانستان افزود: امروز در افغانستان همه مسلمانان و همه پیروان مذاهب از این رویداد بزرگ تجلیل می‌کنند. امام حسین (ع) به یک نقطه اتصال و الگوی همپذیری برای ما مبدل شده و این همپذیری در بین همه کشورهای اسلامی بی نظیر و نمونه است.

اشرف غنی بیان داشت: ویژگی‌های تاریخی عاشورا سبب شده تا این واقعه از همه مرزها عبور کرده و به یک پیام ماندگار برای بشریت تبدیل شود، این حرکت بزرگ و تاریخی باید در مراکز علمی و نهادهای تحقیقی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

وی افزود: وحدت ملی یگانه سرمایه ملی در افغانستان است که این وحدت و همپذیری در بین کشورهای مسلمان بی‌نظیر و نمونه است.

رئیس جمهور اضافه کرد: هر تهدیدی که متوجه شهروندان شیعه و هزاره افغانستان باشد، من به عنوان رئیس‌جمهور کشور، یک شیعه و هزاره خواهم بود و لازم می‌دانم یاد شهدای رویدادهای تروریستی جنبش روشنایی، شهدای کورس موعود، مسجد امام زمان و دیگر شهدا را گرامی بدارم.

به گفته وی، دشمنان کشور با انجام جنایت‌هایی، وحدت ملی ما را نشانه گرفته، اما شهروندان افغانستان با آگاهی و شعور بلند سیاسی به مساجد اهل تشیع رفته و مشترکا نماز ادا کردند و پیام دادند که شهروندان افغانستان به عنوان یک پیکر واحد در کنار هم قرار دارند.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: هیچ توطئه پیدا و پنهان مانع وحدت ملی و همدلی مردم ما نخواهد شد. وحدت ملی یگانه سرمایه بزرگ و رمز موفقیت ما است، در این شرایط حساس باید از این سرمایه ملی حفاظت شود.

وی خاطرنشان کرد: جمهوریت به عنوان خط سرخ من قرار دارد و اگر مانند امام حسین تنها باشم، باز هم برای جمهوریت ایستاده خواهم شد.

رئیس جمهور افغانستان بیان کرد: همان‌گونه به برگزاری به موقع انتخابات تاکید کرده بودم، اکنون نیز یادآور می‌شوم به عنوان دستور قانون اساسی در وقت معین آن برگزار خواهد شد و هیچ بدیلی برای انتخابات وجود ندارد و هیچ قدرتی مانع برگزاری انتخابات نخواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: صلح بر اساس نقشه راه که مردم افغانستان در جرگه مشورتی تعیین کرده بودند، به عنوان یک پروسه ملی تعقیب می شود. صلح با عزت که امنیت را در کشور تضمین و به مالکیت افغان‌ها باشد را تعهد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.