مراسم شام غریبان «امام حسین (ع)» در قزوین

مراسم عزاداری شام غریبان امام حسین (ع) پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور عزاداران حسینی در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عاشقان اهل بیت (ع) در مناطق مختلف استان قزوین بعد از برپایی ۱۰ شب و روز مراسم روضه‌خوانی و عزاداری در حسینیه‌ها، مساجد، تکایا، به یاد بی‌پناهی و غربت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء مراسم شام غریبان سید و سالار شهیدان را برگزار کردند.

عزاداران حسینی با نوحه‌هایی مانند «امان از دل زینب» و «امشب به دشت کربلا سکینه گریان است، شام غریبان است» با در دست داشتن شمع به یاد کودکان و نونهالان قافله سالار کربلا عزاداری کردند.

در این مراسم عزاداران حسینی و دوستداران خاندان «اهل بیت (ع)» که از صبح تا غروب عاشورا در غم از دست دادن ارباب شهیدان به سر و سینه می‌زدند، با خاموش کردن چراغ‌ها و روشن کردن شمع‌ها بر غربت سرور و سالار شهیدان و بر مصیبت شهیدان دشت کربلا هم‌نوا با اسیران دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

این مراسم که در غروب روز عاشورا برگزار می‌شود یادآور سوزاندن خیمه‌های «اهل بیت (ع)» و به اسارت گرفتن آن‌ها توسط لشکر یزید بن معاویه است.

 

انتهای پیام/ک

مراسم عزاداری شام غریبان امام حسین (ع)  با حضور عزاداران حسینی در قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار