اتحاد، همدلی و حمایت راهی برای رسیدن کِشتی کُشتی به ساحل امن

کشتی ایران در آستانه رقابت‌های جهانی بیش از همیشه نیاز به حمایت مسئولان ورزش کشور دارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های جهانی کشتی و گزینشی المپیک روز‌های ۲۳ تا ۳۱ شهریورماه در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود که ۱۰۸ کشتی‌گیر (آزاد، فرنگی و زنان) در ۶ وزن المپیکی، سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست می‌آورند.

اتحاد، همدلی و حمایت راهی برای رسیدن کِشتی کُشتی به ساحل امن

بر همین اساس تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان که بار دیگر با هدایت محمد بنا راهی یک میدان بزرگ می‌شود به طور حتم در نبرد با رقبای خارجی کار ساده‌ای نخواهد داشت، از کم توجهی مسئولان ورزش کشور که عبور کنیم جوانگرایی دراین تیم مشهود است و تجربه ثابت کرده در سال‌های المپیک همه کشور‌ها با قدرت بیشتر در رقابت‌های جهانی شرکت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید:عبدولی: حضور در المپیک بستگی به عملکردم در رقابت‌های جهانی دارد/ پارتی ندارم!


درست است بنا همواره شگفتی ساز بوده، ولی باید انتظارت هم در حد معقول باشد چرا که تیم یازدهم سال ۲۰۱۸ جهان را نمی‌توان بیکباره قهرمان جهان کرد، اما به هر صورت از آنجا که همیشه مردم نگاه ویژه‌ای به کشتی دارند شاید برای همین است که توقع از این رشته بالاست.

پس از مصدومیت فرنگی کاران با تجربه ای، چون حسین نوری و مهدی علیاری دارندگان مدال برنز جهان در آستانه رقابت‌های جهانی، محمد بنا باید به تجربه و خبرگی محمدعلی گرایی، سعید عبدولی و امیر قاسمی منجزی در وزن‌های ۷۷، ۸۲ و ۱۳۰ کیلو گرم و روحیه جوانان با انگیزه ای، چون پویا ناصرپور، علیرضا نجاتی، میثم دلخانی، حامد تاب، امین کاویانی‌نژاد، رامین طاهری و محمد مهدی ساروی در اوزان ۵۵، ۶۰، ۶۳، ۶۷، ۷۲، ۸۷ و ۹۷ کیلو گرم دلخوش باشد و با همین نفرات برای کسب سهمیه المپیک به مصاف کشتی گیران مدعی کشور‌های حاضر در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ برود.

اتحاد، همدلی و حمایت راهی برای رسیدن کِشتی کُشتی به ساحل امن

گفتنی است تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ در اوزان ۷۵، ۸۵ و ۹۸ کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک شد و فرنگی کاران، سهمیه وزن‌های ۵۹، ۶۶ و ۱۳۰ کیلوگرم را در مسابقات گزینشی دیگر کسب کردند.

اما شاگردان غلامرضا محمدی در تیم ملی کشتی آزاد در حالی راهی نورسلطان محل برگزاری رقابت‌های جهانی خواهند شد که برای کسب سهمیه المپیک و البته مدال باید به مصاف مدعیان نامدار کشتی دنیا بروند.

محمدی که در آخرین اردو‌های جهانی تیم ملی دو کشتی گیر با تجربه خود یعنی رضا یزدانی دارنده ۲ مدال طلا و ۲ برنز جهان و پرویز هادی نفر سوم رقابت‌های جهانی سال گذشته را از دست داد، مجبور به تغییراتی اجباری در ترکیب تیمش شد و حالا باید با اعتماد به نفرات کم تجربه ای، چون امیر محمدی یزدانی، یونس امامی، بهمن تیموری و علی شعبانی در اوزان ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلو گرم و اتکا به بهترین نفرات وزن‌های ۵۷، ۶۱، ۷۴ و ۱۲۵ کیلو گرم کشور یعنی رضا اطری، بهنام احسان پور، رضا افضلی و یداله محبی و در کنار آن‌ها ۲ عنواندار خود یعنی علیرضا کریمی و حسن یزدانی در وزن‌های ۹۲ و ۸۶ کیلو گرم پا به میدانی بگذارد که کسب مدال و سهمیه المپیک بی نهایت کار دشواری خواهد بود.

اتحاد، همدلی و حمایت راهی برای رسیدن کِشتی کُشتی به ساحل امن

علی رغم آنکه بر حکم منطق کسب سهمیه در رقابت‌های جهانی اولویت بیشتری دارد، اما از آنجا که غلامرضا محمدی همیشه روحیه غیرت، جنگندی و تلاش را به شاگردانش دیکته کرده، شاید با خلق شگفتی همه دوستداران کشتی بیش از حد انتظار راضی شوند.

استفاده از کلمه شگفتی آنجا معنا پیدا می‌کند که تیم ایران در رقابت‌های جهانی سال‌های ۲۱۰۷ و ۲۰۱۸ عناوینی بهتر از نهمی و ششمی را کسب نکرده و به طور حتم قرار گرفتن در جایگاهی بالاتر از این مقام‌ها می‌تواند نمره مثبتی بر عملکرد آزادکاران باشد.

لازم به ذکر است در آخرین مسابقات جهانی کشتی آزاد و گزینشی المپیک که سال ۲۰۱۵ در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شد تیم ایران در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم مجوز حضور در المپیک را کسب کرد و در وزن ۱۲۵ کیلو گرم نیز سهیمه را در رقابت‌های بعدی به دست آورد.

درست است که کشتی به عنوان ورزش اول کشور آنطور که باید مورد حمایت مسئولان ورزش قرار نگرفته و بی شک اتفاقات و حواشی چندین ماهه گذشته کادر فنی و کشتی گیران را تحت تاثیر قرار داده است، اما کشتی‌گیران ایران همیشه ثابت کردند در بدترین شرایط نیز می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند؛ به همین منظور نیز نیاز است همه جامعه کشتی از صدر تا ذیل و البته دوستداران واقعی گوش شکسته‌ها در این روز‌های نزدیک به آغاز رقابت‌های جهانی با هر ایده و نظری متحد و یکدل از فرزندان خود حمایت کنند تا ان شاالله با درخشش ملی پوشان در مسابقات جهانی قزاقستان مسیر موفقیت برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو هموار شود و در نهایت کِشتی کُشتی به ساحل امن برسد.

اتحاد، همدلی و حمایت راهی برای رسیدن کِشتی کُشتی به ساحل امن

گفتنی است برنامه مسابقات فرنگی و آزادکاران کشورمان در رقابت‌های جهانی قزاقستان به شرح زیر خواهد بود:

شنبه و یکشنبه ۲۳ و ۲۴ شهریورماه: مسابقات اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی

یکشنبه و دوشنبه ۲۴ و ۲۵ شهریورماه: مسابقات اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

دوشنبه و سه شنبه ۲۵ و ۲۶ شهریورماه: مسابقات اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی

پنج شنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ شهریورماه: مسابقات اوزان ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد

جمعه و شنبه ۲۹ و ۳۰ شهریورماه: مسابقات اوزان ۷۰، ۷۴، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد

شنبه و یکشنبه ۳۰ و ۳۱ شهریورماه: مسابقات اوزان ۶۱، ۷۹، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد

قرعه کشی مسابقات هر وزن روز قبل از برگزاری انجام و کشتی گیران در روز نخست تا فینال رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند و در روز دوم رقابت‌های شانس مجدد، رده بندی و فینال برگزار می‌شود.

این مسابقات از ساعت ۱۱ تا ۱۶ و ۱۸ تا ۲۱ برگزار می‌شود و ساعت ۱۱ به وقت قزاقستان ساعت ۹:۳۰ به وقت ایران است.


بیشتر بخوانید:محمدی: از بی توجهی ها دلسرد نشدیم اما باید به کشتی نگاه ویژه‌ای شود


انتهای پیام/

برنامه رقابت کشتی گیران ایران در رقابت‌های جهانی مشخص شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.