زنجان آماده خلق حماسه حسینی دیگر؛

تا ساعاتی دیگر، طنين لبیک يا زینب در زنجان

همزمان با یازدهمین روز ماه محرم دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان تا ساعاتی دیگر از محل این مسجد به سمت امامزاده سید ابراهیم(ع) حرکت می کند.

تا ساعاتی دیگر؛ طنين يا زینب در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  امروز و تا ساعاتی دیگر بازهم شاهد شور دیگری در پایتخت شور و شعور حسینی خواهیم بود، شوری که این بار، هم به عشق سالار شهیدان و هم به دلدادگی پیام‌رسان عاشورا شکل می گیرد و مردم زنجان امروز نیز همچون سال‌های گذشته در یازدهم محرم، در قالب دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان، بخش دیگری از واقعه عاشورا را در اذهان  تداعی خواهند کرد.

حرکت دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان، امروز رأس ساعت ۱۵ از محل مسجد آغاز و در صحن امام‌زاده سید ابراهیم (ع) به پایان می‌رسد. در این دسته عزاداری بیش از یک هزار خادم برای ساماندهی آن حضور خواهند داشت، عزادارانی از سایر استان‌ها نیز خود را برای حضور در این دسته به زنجان رسانده و یا از طریق واریز وجوه نذورات خود به حساب مسجد زینبیه اعظم زنجان، در عزاداری شرکت می‌کنند.

مسئول روابط عمومی زینبیه اعظم زنجان گقت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته، شاه‌بیتی برای مراسم عزاداری یازدهم محرم انتخاب شده تا نشانگر ایثار و فداکاری پیام‌رسان کربلا باشد.
بیشتر بخوانید:نمایش شور و شعور حسینی در یوم العباس (ع) / حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان + فیلم و تصاویر
احدیان افزود: هر سال در مراسم یازدهم محرم دو بیت خاص در مدح حضرت زینب به صورت یکپارچه از سوی عزاداران خوانده می‌شود، شاه‌بیت امسال این مراسم «کرب وبلا دن گدرم یا حسین/بیرگونی فاتح گلرم یا حسین؛ کرب و بلا ده بو سوز اوسته جنگ اولوب دی/ظلمه باش ایماخ شیعیانه ننگ اولوب دی» است.

او گفت: عزاداران حسینی با شرکت گسترده در دسته عزاداری عظیم زینبیه زنجان، وحدت و یکپارچگی شیعیان و عاشقان خط سرخ امام حسین (ع) را به تصویر کشیده و جلوه‌ای از عشق و دلدادگی خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش می‌گذارند.

مسئول روابط عمومی زینبیه اعظم زنجان گفت:  در این دسته عزاداری یک‌هزارو ۲۰۰ خادم برای ساماندهی آن حضور خواهند داشت.

او ادامه داد:این مراسم با ۱۶ دوربین، ۳ اکیپ سیار و دوربین پرنده پوشش تصویری داده می‌شود و به صورت زنده ازشبکه‌های ملی وبرون مرزی پخش خواهد شد.

احدیان افزود: ۹۰ گروه ثابت وسیار درمسیر عزاداری اقدام به جمع‌آوری نذورات خواهندکرد.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان نیز از اعمال محدودیت‌های ترافیکی همزمان با یازدهم محرم خبر داد وگفت: از ساعات اولیه مراسم  عزاداری زنبیه زنجان امروز محدودیت ترافیکی در مسیر مراسم اعمال خواهد شد.

سرهنگ شیرمحمدی افزود: از جمله مسیر‌هایی که محدودیت ترافیکی در آن‌ها اعمال می‌شود شامل مسیر‌های خیابان فردوسی از تقاطع خیام تا تقاطع امیرکبیر، خیابان امام از بلوار آزادی تا تقاطع میدان ۱۵ خرداد، خیابان زینبیه از تقاطع دلجویی تا تقاطع طالقانی، خیابان طالقانی از تقاطع ارک تا سبزه‌میدان، خیابان سعدی وسط از تقاطع سعدی تا چهار راه انقلاب و خیابان شهدا از تقاطع ارک تا تقاطع امیرکبیر است.

او ادامه داد: توقف هر نوع وسیله نقلیه در محدوده ترافیکی ممنوع بوده و خودرو‌هایی که در مسیر توقف کنند، با جرثقیل به پارکینگ حمل خواهند شد.

انتهای پیام/ن
 

حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.