جان بولتون در سیاست خارجی آمریکا بی‌اثر بود

سناتور باب منندز در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد دلیل برکناری مشاور امنیت ملی آمریکا بی‌اثر بودن او در بخش سیاست خارجی بود.

سناتور آمریکایی: بولتون در سیاست خارجی آمریکا بی‌اثر بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور باب منندز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان  اعلام کرد جان بولتون به خاطر بی‌اثر بودن در بخش سیاست خارجی و امنیت ملی برکنار شد.

منندز گفت: او چهارمین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور بود. ما شاهد آن هستیم که تاکنون دو وزیر دفاع داشته ایم. ما شاهد دومین رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا هستیم. این فهرست ادامه دارد. ما شاهد وضع دشواری در رابطه با سیاست خارجی و امنیت ملی خود هستیم. ما همچنین شرایط دشواری با متحدان و شرکای خود داریم. این بی‌اثر بودن همچنین پیامی را برای دشمنان ما به همراه دارد. من طرفدار جان بولتون نیستم. او در برخی از نظرات خود افراطی بود. اما ما به یک مشاور امنیت ملی نیاز داریم تا با توجه به واقعیت‌ها گزینه‌های پیش رو را در لحظات حساس ارائه کند.

وی افزود: به طور شفاف بگویم من با بسیاری از نظرات بولتون موافق نیستم. او ایده‌های جنگ‌طلبانه در بخش امنیت ملی و سیاست خارجی داشت. او بر اساس ملاحظات خود به رئیس جمهور مشاوره می‌داد. او نظرات خود را درباره ادامه حضور نیرو‌ها در سوریه می‌داد. از نظر بسیاری از اعضای کنگره سیاست‌های وی به منزله فاجعه بود. اگر چه بعضی از جمهوری خواهان اقدامات وی را به منزله ایجاد ثبات در سیاست خارجی می‌دانند، اما من وی را فردی جنگ طلب می‌دانم. البته رئیس جمهور در رابطه با سیاست خارجی و امنیت ملی از ثبات لازم برخوردار نیست. ما شاهد سیاست‌های وی در رابطه با افغانستان و خاورمیانه (غرب آسیا) بوده ایم. او با کیم جونگ اون دیدار کرد، اما هیچ سیاست مشخصی ندارد. این در برهه زمانی که با چالش‌های زیادی در بخش سیاست خارجی خود روبه‌رو هستیم به منزله یک فاجعه است.

منندز گفت: باید به رئیس جمهور بگوییم که ایده‌های شما برای امنیت ملی و سیاست خارجی ما وحشتناک هستند. این یکی از چالش‌های این دولت است. من معتقدم که کنگره و همچنین کمیته‌های سیاست خارجی سنا و مجلس نمایندگان و کمیته اطلاعاتی و کمیته خدمات مسلح باید بر اساس بند شماره یک اختیارات خود سیاست‌های شفافی را در پیش بگیرند تا خطرات ناشی از اقدامات دولت کاهش یابد.

این سناتور درباره کاهش بهای نفت پس از اعلام خبر برکناری بولتون گفت: بولتون یکی از حامیان حمله به ایران و برنامه هسته‌ای آن بود. به نظرم به همین خاطر بهای نفت به دنبال برکناری وی کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار