صادرات چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری محصولات دانش بنیان اصفهان

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت:صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان و فناور به خارج از کشور چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دلار ارزآوری داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،جعفر قیصری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ۱۸ کشور را بازار هدف محصولات دانش بنیان و خدمات صادر شده این شهرک در یک سال گذشته برشمردو گفت: ارزش حجم قرارداد‌های پژوهشی و فناوری واحد‌های فناور مستقر در شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان با صنایع و سازمان‌های مختلف هم پارسال بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

جعفر قیصری، ۵۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور را در این شهرک مستقر دانست و افزود: گردش مالی این واحد‌ها در پارسال ۱۴ هزار میلیارد ریال و مجموع فروش دستاورد‌ها و محصولات فناورانه آن‌ها بیش از شش هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود.

او گفت: همچنین پارسال بیش از ۲۶۰ دانش فنی از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تجاری‌سازی و ۲۳ نشان تجاری هم از این واحد‌ها ثبت شد و بخش خصوصی ۲۳۰ میلیارد ریال در اراضی شهرک، سرمایه‌گذاری کرد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در استفاده از فرصت‌های پیش‌آمده پس از تحریم‎ها در گرو توجه ویژه صنایع و سازمان‌های بزرگ است.

جعفر قیصری همچنین با اشاره به دستاورد‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: در یک سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این شهرک موفق به ایجاد و راه‌اندازی ۱۲ خط تولید پیشرفته مبتنی بر فناوری در شهرک‌های صنعتی این استان در زمینه‌های مختلف از جمله مکانیک، فولادسازی و محصولات شیمیایی شدند.

او گفت: پارسال با پذیرش ۱۶۵ شرکت و موسسه جدید در این شهرک ۴۶۰ شغل جدید برای دانش آموختگان دانشگاهی استان اصفهان در این واحد‌ها ایجاد شد.

انتهای پیام/م

 

ارزآوری صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان و فناور به خارج از کشو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.