مدیرکل بنیاد ایلام:

دفاع مقدس تبلوری از فرهنگ عاشورایی ملت ایران بود

مدیرکل بنیاد ایلام گفت: دفاع مقدس تبلوری از فرهنگ عاشورایی ملت آزاده ایران بود و یکی از درس‌های عاشورا، درس مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان بود.

دفاع مقدس تبلوری از فرهنگ عاشورایی ملت ایران بود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اسدالله تولیده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: لحظه لحظه کربلا، پیام و هدایت است و صحنه‌های زیبایی از اوج انسانیت، اخلاق، جوانمردی، معرفت، عبادت، صبر و... در کربلا رقم خورد.

او با بیان اینکه نهضت عاشورا و جریان دفاع مقدس تقارن حقیقی دارند، افزود: خون‌های پاک شهیدان انقلاب اسلامی، ریشه در کربلای حسینی دارد و انقلاب اسلامی ایران متاثر از فرهنگ عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) است.

تولیده در ادامه شهدای دفاع مقدس را رهرو راه شهدای کربلا خواند و اضافه کرد: در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، از سنین مختلف حضور داشتند که تداعی‌کننده، سنین مختلف یاران امام حسین (ع) است.

او اظهارکرد: هشت سال دفاع مقدس، گنجینه‌ای پربار از زیباترین تصاویر ایثار، شهادت، تعهد و دینداری دلیر مردان و شیرزنانی بود که در راه دفاع از دین، ارزش‌ها و شرافت این مرزو بوم، جان خویش در طبق اخلاص نهادند و ندای هل من ناصرا ینصرنی امام حسین (ع) را از پس گذشت قرن‌ها لبیک گفتند.

مدیرکل بنیاد ایلام با بیان اینکه دفاع مقدس تبلوری از فرهنگ عاشورایی ملت آزاده ایران بود، خاطر نشان کرد: یکی از درس‌های عاشورا، درس مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان بود. دشمن آب را بر سپاه امام حسین (ع) بست تا ایشان و یاران باوفایش را تسلیم کند، اما حضرت تا لحظه شهادت مقاومت کرد.
انتهای پیام/اس

مقاومت و ایستادگی درس بزرگ عاشورا

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.