تامین ۶۰ درصدی اشیاء مورد نیاز موزه بین المللی نفت در کرمان

مجری طرح موزه‌ها و اسناد صنعت نفت کشور در کرمان گفت: ۶۰ درصد اشیای مورد نیاز برای راه اندازی موزه نفت در کرمان تهیه شده است.

تامین ۶۰ درصدی اشیاء مورد نیاز موزه بین المللی نفت در کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ اکبر نعمت‌الهی مجری طرح موزه‌ها و اسناد صنعت نفت کشور در کرمان گفت: برای راه اندازی این موزه، ما هر روز به یک ابزار جدیدتری که نفت‌سوز بودند، می‌رسیم مثل رادیو نفت‌سوز، چراغ دوچرخه نفت‌سوز، پنکه نفت‌سوز، یخچال نفتی، چراغ روشنایی دوچرخه نفتی، چراغ نفتی کالسکه‌ها، ویدئوپرژکتور نفتی، اسلایدشی نفتی و در مجموع اشیایی پیدا کردیم که همه آن‌ها منحصر به‌فرد بوده، اما باید همچنان به جستجو‌های خود ادامه دهیم تا وسایل نفتی دیگری نیز بیابیم.

او با بیان این مطلب که با کاوش‌های بیشتر، به تاریخ نفت‌سوز‌های کشور اضافه خواهیم کرد، اظهار کرد: در این راستا تیم جستجویی داریم که کار‌های مطالعه‌ای می‌کنند و با خواندن کتاب‌های تاریخی، سفرنامه‌ها و کتاب‌های جغرافیایی و گذشته افراد نیز تاکنون توانستیم به این ابزار دست پیدا کنیم.

مجری طرح موزه‌ها و اسناد صنعت نفت از افتتاح موزه نفت‌سوز‌ها تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم درب موزه را به‌روی مردم کرمان بگشاییم.

نعمت‌الهی در خصوص آخرین وضعیت باغ موزه نفت در کرمان گفت: تمامی کار‌های ساختمانی این باغ موزه از جمله ایمنی و امنیتی آن به‌انجام رسیده و آماده برای کار‌های موزه‌ای است و به‌زودی مراحل پایانی طراحی دکوراسیون داخلی این موزه به پایان خواهد رسید به‌طوری‌که پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) ساخت دکوراسیون داخلی و چیدمان آن آغاز خواهد شد.

او موزه کرمان را موزه نفت‌سوز‌ها دانست و بیان کرد: موزه نفت‌سوز‌ها به موضوعات مختلفی تقسیم شده است و هر اتاق عمارت کنسولگری انگلیس در کرمان به یک موضوع نفت‌سوز‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد لذا هر اتاق با توجه به موضوع خاص آن، طراحی متفاوتی خواهد داشت که امیدواریم تا ماه آینده همه طراحی‌های این موزه به پایان برسد و اقدامات اجرایی چیدمان این موزه آغاز شود.

او افزود: در صنعت نفت کشور، کیفیت را بر سرعت ارجحیت داده‌ایم و اقدامات کیفی سازی این باغ عمارت از مرمت و بازسازی ساختمانی که به تلی از خاک تبدیل شده بود تا همه دیوار‌ها و سقف‌ها فرو ریخته بود، آغاز شد به‌طوری‌که امروز این ساختمان به‌همانند روز اولی که احداث شده بود، تبدیل شده که با این اقدام به زیبایی و قدمت شهر کرمان اضافه خواهد شد.

نعمت‌الهی در رابطه با کیفیت خود موزه، اشیاء و دکوراسیون آن به ایسنا گفت: برای این مهم وسواس خاصی به‌کار برده‌ایم تا در این موزه هم زیبایی و هم کیفیت لازم را شاهد باشیم، زیرا موزه‌ها دائمی هستند و مختص زمان خاصی نبوده و قطعا این موزه برای همیشه در کرمان خواهد بود و نیاز است کار ماندگاری را برای مردم این دیار انجام دهیم.

مجری طرح موزه‌ها و اسناد صنعت نفت گفت: قطعا این موزه یک موزه بین‌المللی خواهد شد و ضمن آنکه باغ و عمارت آن دیدنی است و اشیاء داخل آن نیز دیدنی‌تر خواهد بود.

اوبیان کرد: اشیائی که در این موزه به نمایش خواهیم داد در دنیا کنار گذاشته شده و خیلی از افراد با آن‌ها آشنا نیستند حتی خود ما که متولی امور نفتی هستیم نیز برخی از این اشیاء را جدیدا دیده ایم به‌گونه‌ای که تا کنون اسمی از آن‌ها نشنیده بودیم و باتوجه به اینکه برخی از مردم ایران و گردشگران خارجی با دقت زیادی تاریخ را سیر می‌کنند، وجود چنین موزه‌ای برای آن‌ها جذاب خواهد بود.

نعمت‌الهی، پویا بودن این موزه را از سیاست‌های شرکت نفت عنوان کرد و افزود: موزه یک محل راکد نیست بلکه محلی پویا و زنده است لذا مرتبا این موزه را تجهیز خواهیم کرد و همواره اشیاء و فعالیت‌های جدیدی در آن خواهیم داشت تا همیشه طراوت آن را حفظ کرده و بازدید کنندگان هر دفعه که به این موزه سر می‌زنند شاهد تغییرات جدید در آن خواهند بود.

مجری طرح موزه‌ها و اسناد صنعت نفت خطاب به مردم کرمان گفت: از مردم کرمان و مخصوصا محققین و کرمان‌شناسان که در این امر به ما کمک شایانی کرده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدوارم این موزه همانند سایر داشته‌های کرمانی که زیبا و آبرومند هستند، برای کرمان آبرومند باشد.

انتهای پیام/س

اشیای مورد نیاز برای راه اندازی موزه نفت در کرمان تهیه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار