تردد زائرین اربعین برای معرفی جاذبه‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : تلاش می‌کنیم از فرصت تردد زائرین اربعین برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان استفاده کنیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به نزدیک بودن ایام اربعین و تردد چند میلیونی زائرین حسینی از محور‌های استان اشاره کرد و گفت : براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی استان بویژه در شهرستان قصرشیرین مهیای پذیرش زائرین هستند.

او به تعطیلی چندساله ۱۳ هتل و مهمانسرای قصرشیرین به دلیل بسته بودن مرز خسروی اشاره کرد و گفت : بازگشایی این مرز برای تردد زائرین اربعین، رونقی دوباره را برای این واحد‌های اقامتی به دنبال دارد و به اقتصاد این شهرستان محروم کمک خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه از تلاش برای استفاده از فرصت اربعین برای معرفی جاذبه‌های گردشگری خبر داد و افزود: باتوجه به اینکه در این ایام چند میلیون زائر در مسیری ۲۰۰ کیلومتری در داخل استان عبور می‌کنند، برنامه ریزی کرده ایم تا از این فرصت برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان استفاده کنیم.

او افزود: در نظر داریم در کنار تمامی موکب‌های مستقر در استان، مراکزی راه اندازی کنیم که در آن‌ها به معرفی جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه به ویژه رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ به زائرین بپردازد.

قادری گفت: تا برگزاری کرمانشاه ۲۰۲۰ زمان چندانی نداریم و از آنجایی که در حماسه بزرگ اربعین زوار از استان‌های مختلف کشور به کرمانشاه می‌آیند، بنابراین فرصتی مناسب در اختیار داریم تا کرمانشاه و جاذبه‌های آن‌ها را معرفی کنیم.

این مسئول گفت: قرارگیری مسیر تردد زائرین در محور تاریخی ساسانی نیز فرصت خوبی است تا آثار تاریخی شاخص این مسیر را به مردم ایران معرفی کنیم.

او گفت: همچنین برای مسیر بازگشت زائرین نیز در نظر داریم تا غرفه‌های صنایع دستی را در موکب‌ها راه اندازی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: علاوه بر این اقدامات، استفاده ازفضای بیلبورد‌های مسیر تردد زائرین برای تبلیغات گردشگری استان از دیگر برنامه‌هایی است که در دستورکار قرار داده ایم .

 

 

انتهای پیام/د

تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی مهیای پذیرش زائرین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار