برترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی جهان + اینفوگرافیک

بر اساس اینفوگرافیک منتشر شده در این خبر برترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی جهان را مشاهده می‌کنید.

فوتبالبه گزارش خبرنگار حوزه ورزشکاران گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کریستیانو رونالدو مهاجم تیم ملی پرتغال شب گذشته ۴ گل از ۵ گل تیم ملی کشورش را به ثمر رساند تا به رکورد ۹۳ گل ملی دست یابد و حالا او نزدیک‌تر از همیشه به رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی قرار دارد. اتفاقی که واکنش صفحه رسمی فیفا در توییتر را هم به همراه داشت.

فیفا در این خصوص نوشت: رونالدو متولد مادیرا است یا کره مریخ؟ او در ۲۷ بازی اخیر تیم ملی پرتغال ۳۲ گل به ثمر رسانده است. اکنون ۹۳ گله شد و به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ شناخته می‌شود. او می‌تواند به باشگاه ۱۰۰ تایی‌ها ملحق شود؟ او می‌تواند رکورد علی دایی با ۱۰۹ گل بشکند؟


بیشتربخوانید: لژیونر‌های ایرانی فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ + عکس


در ادامه اینفوگرافیکی با عنوان برترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی جهان را مشاهده می‌کنید؛ نکته جالب و افتخارآمیز در این اینفوگرافیک، حضور علی دایی، ملی پوش اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در صدر این اینفوگرافیک با به ثمر رساندن ۱۰۹ ملی است.

۱. علی دایی (۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی از ایران)
برترین گلزن ملی جهان، بالاتر از همه کسانی که توپ های طلا، کفش های طلا و هزار و یک عنوان دیگر را دشت کرده اند، یک ایرانی است. کسی که سابقه بازی در تیم بایرن مونیخ را هم دارد و سال ها در خط آتش تیم ملی ایران قدرت نمایی کرده است. دایی میانگین ۰.۷۳ گل در هر بازی را ثبت کرد و باوجود گذشت ۱۲ سال از آخرین بازی ملی اش، همچنان با فاصله در صدر جدول گلزنان ملی جهان قرار دارد.

۲. کریستیانو رونالدو (۹۳ گل در۱۶۰ بازی ملی از پرتغال)
رونالدو حالا جدی ترین تعقیب کننده علی دایی محسوب می شود. او ۳۳ سال دارد و اگر بتواند ۲۸ گل دیگر بزند، به تنهایی برترین گلزن ملی جهان نیز خواهد شد.

۳. فرانس پوشکاش (۸۴ گل در ۸۹ بازی ملی از مجارستان و اسپانیا)
در روزهای یکه تازی مجارستان در فوتبال اروپا، فرانس پوشکاش یکی پس از دیگری دروازه تیم ها را باز می کرد و افتخارات را به موزه فوتبال مجارستان می رساند. پوشکاش در سال ۱۹۶۲ آخرین بازی ملی اش را انجام داد و حالا در آستانه از دست دادن رده دوم نیز هست.

برترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی جهان + اینفوگرافیک

اگر بگوییم ورزش فوتبال در میان مردم جهان، محبوب‌ترین رشته ورزشی است، اغراق نکرده‌ایم. این محبوبیت به حدی است که گاهی برای مشاهده یک مسابقه فوتبال صدها میلیون نفر به تماشای آن می‌نشینند؛ در کشور ما نیز فوتبال طرفداران پرشماری دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ورزش ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
انشاءالله که علی دایی عزیز برای همیشه اون بالا بمونه یا حداقل یک ایرانی مسلمان دیگه بیاد جاش
آخرین اخبار