به دنبال حساس شدن موضوع «جامو و کشمیر»؛

سفیر هند در واشنگتن رسانه‌های آمریکایی را به اشاعه اطلاعات غلط متهم کرد

«هارش واردهان شرینگل» برخی رسانه‌های آمریکایی را به اشاعه اطلاعات غلط درباره هند و مسئله کشمیر متهم کرد.

سفیر هند در آمریکا رسانه‌های این کشور را به اشاعه اطلاعات غلط متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «هارش واردهان شرینگل» سفیر هند در آمریکا، بخشی از رسانه‌های «لیبرال» این کشور را متهم کرد اطلاعات بسیار نادرستی را که از سوی دشمنان هند تولید می‌شود منتشر می‌کنند.

سفیر هند در یک فایل صوتی گفت: «طی چند هفته گذشته، گمانه‌زنی‌های زیادی را شاهد بودیم که برخی نیمه اشتباه، غیرقابل اعتماد و یا اطلاعات کاملا غلط بودند که در رسانه‌ها به ویژه در مرحله اول در آمریکا منتشر شده است».

سفیر هند در ادامه این فایل صوتی هدف واقعی خود را از انتشار آن روشن‌ساختن واقعیت اعلام کرد. بنا به گفته او، ۹۱ درصد دره کشمیر بدون محدودیت است و هیچ‌گونه شکاف ارتباطی در آنجا وجود ندارد. او گزارش‌های مربوط به اختلال در ارسال و ارائه خدمات پزشکی در کشمیر را رد کرد و گفت ۰.۷ میلیون نفر فقط در ماه اوت از خدمات بیمارستانی بهره‌مند شده‌اند.

شرینگل در ادامه این پیام صوتی خود گفت «اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه‌ای از سوی دولت محلی نیز انجام شده است تا از وضعیت قانون و نظم در منطقه اطمینان حاصل شود».

در اوایل ماه اوت دولت هند ماده ۳۷۰ و ۳۵‌اِی قانون خود را که به ایالت جامو و کشمیر استقلال می‌بخشید لغو و طرحی را تصویب کرد که به موجب آن دو منطقه جامو و کشمیر از نظر تقسیمات کشوری به دو منطقه جداگانه تبدیل می‌شود.

به دنبال این تصمیم دهلی‌نو، اسلام آباد دست به اقدامات دیپلماتیک زد و برای بین‌المللی کردن مسئله کشمیر ماموریت‌های خود را در هند کاهش داد و کلیه ارتباطات و روابط تجاری را با این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

منطقه جامو و کشمیر از سال ۱۹۴۷ که از استعمار انگلیس خارج شد محور اصلی اختلافات میان این دو کشور همسایه، هند و پاکستان، بوده است. هر دو کشور بر قسمت‌هایی از آن تسلط دارند، اما هر دو مدعی مالکیت کل این منطقه هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار