کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور مقتدی صدر در کنار رهبری پیام روشنی برای آمریکا دارد

کارشناس مسائل عراق گفت: حضور مقتدی صدر در بیت رهبری، پیام افزایش سطح تعاملات تهران و بغداد را به همراه دارد.

به گزارش جریان‌های سیاسی عراق نسبت به عمیق‌تر کردن روابط خود با کشور ما احساس تکلیف می‌کنند/ حضور مقتدی صدر در کشورمان پیام آور مودت، دوستی و هماهنگی بیشتری بین ایران و بغداد است/فرار نتانیاهو از جلسه انتخاباتی، نشان دهنده ضعف حاکمیت رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت پایداری استگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مقتدی صدر، از رهبران سیاسی شیعه در عراق، روز سه شنبه ۱۹ شهریور در مراسم عزاداری دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران در کنار رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران حضور یافت. در روز‌های گذشته نیز گزارش‌هایی درباره سفر مقتدی صدر به ایران منتشر شده بود.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل عراق در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ، اظهار کرد: در هندسه سیاسی فعلی بغداد می توان دید که تهران متحدی استراتژیک برای این کشور محسوب می شود، همچنین  علاوه بر تعاملات سیاسی و اقتصادی بحث تعلق خاطر شیعیان عراق   به مقام معظم رهبری هم مطرح است زیرا  در رابطه با مسائل جهان اسلام نوعی پیوند ناگسستنی بین این دو کشور وجود دارد.

او افزود:با توجه به اینکه مقتدی صدر در چارچوب سیاسی عراق دارای نفوذی خاص است، حضور او در حسینیه امام خمینی در ایام عزاداری به همراه سردار قاسم سلیمانی، تجدید پیمان و عهدی است که او به عنوان مقتدی خود با مقام معظم رهبری دارد.


بیشتر بخوانید:حضور مقتدی صدر و سردار سلیمانی در مراسم شام غریبان حسینیه امام خمینی + عکس 


کارشناس مسائل عراق اضافه کرد: مقتدی صدر مقام معظم رهبری را به عنوان پیشوای خود پذیرفته است، همچنین آیت الله سیستانی مرجعیت دینی عراق در خصوص عمیق‌تر شدن روابط تهران و بغداد  تاکید بسیاری کرده است، به همین خاطر می‌توان گفت که این دیدار نقطه‌ی عطفی در روابط آتی دوکشور خواهد بود زیرا نشان می دهد که  جریان‌های سیاسی بغداد نسبت به عمیق‌تر کردن روابطه باایران احساس تکلیف می‌کنند.

کنعانی مقدم خاطر نشان کرد: حضور مقتدی صدر در تهران  پیام آور مودت، دوستی و هماهنگی بیشتری بین ایران و بغداد است و به عقیده من این گام مهم، می تواند  بسیاری از شایعات مبنی بر اینکه مقتدی صدر مخالف کشورمان در عراق است را از بین می برد و علاوه براین باعث نامیدی   آمریکایی‌ها  می شود زیرا آنها  بیشترین سود را از اختلاف بین دوکشور  می‌برند.

او گفت: با توجه به اینکه جبهه مقاومت در بیشتر بخش های منطقه از جمله عراق، یمن، لبنان، فلسطین و حتی افغانستان علیه رژیم صهیونیستی در حال جنگ گسترده‌ای است، به نظر می‌رسد که هرچه این جبهه در درون خود منسجم‌تر شود منجر به نا امیدی رژیم صهیونیستی و واشنگتن شود.

کارشناس مسائل عراق با اشاره به خروج  بنیامین نتانیاهو از جلسه پس از آژیرهای هوایی در جریان سخنرانی نشست انتخاباتی در شهر اشدود، توضیح داد: این رویداد نشان دهنده قدرت مقاومت و تاثیر آن در اراضی اشغالی  است، این رویداد ،اعلام خطری برای تبلیغات نتانیاهو مبنی بر الحاق کرانه باختری  به سرزمین‌های اشغالی بود.

کنعانی مقدم گفت: فرار نتانیاهو زمانی که  دم از داشتن قدرت مطلق در منطقه می‌زند نشان دهنده ضعف حاکمیت رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت پایداری است که در کل منطقه به مقاومت پایدار تبدیل شده است.

او در پایان تاکید کرد:تبدیل شدن مقاومت به مقاومتی پایدار و سراسری زنگ خطری برای رژیم صهیونیستی و هژمونی آمریکا در منطقه است.

انتهای پیام/

حضور مقتدی صدر در بیت رهبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
مقاومت موثر است و ایستادگی
آخرین اخبار