وزیر تجارت انگلیس: تمرکز دولت بوریس جانسون رسیدن به توافق با اتحادیه اروپاست

«آندریا لیدسون» اعلام کرد تمرکز اصلی دولت بوریس جانسون رسیدن به توافقی کارآمد با اتحادیه اروپا در نشست آتی آن در ۱۷ اکتبر است.

وزیر تجارت انگلیس: تمرکز دولت رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا در نشست آتی آن استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «آندریا لیدسون» وزیر تجارت انگلیس، امروز اعلام کرد تمرکز اصلی دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور، رسیدن به توافق در خصوص برکسیت با اتحادیه اروپا در نشست آتی آن در ماه آینده است که نیازی به سیاست حمایت از ایرلندی‌ها نداشته باشد.

لیدسون در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی اظهار کرد: «ما به دنبال دستیابی به یک توافق هستیم، رسیدن به یک توافق خوب، که برای انگلیس و اتحادیه اروپا کارایی داشته و از توافق پیشین که در خصوص آن مذکراتی صورت گرفته بود، متفاوت باشد».

وزیر تجارت انگلیس در ادامه افزود: «تمرکز اصلی ما دستیابی به یک توافق خوب در ۱۷ اکتبر، همزمان با نشست شورای اتحادیه اروپاست؛ بنابراین ما به دنبال راه‌حل‌های خلاقانه‌ای هستیم تا اطمینان حاصل شود که نیازی به حمایت نخواهد بود».

مدت‌هاست که انگلیس درگیر مسئله خروج از اتحادیه اروپا شده است. مسئله‌ای که روز به روز بغرنج‌تر شده و ابعاد تازه‌تری بر آن افزوده می‌شود. برکسیت پیشتر دو نخست وزیر پیشین این کشور، ترزا می‌ و دیوید کامرون، را وادار به استعفا کرد و بوریس جانسون، نخست وزیر کنونی، با این شعار که مصمم است در تاریخ تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا، ۳۱ اکتبر، با و یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود به شماره ده خیابان داونینگ استریت راه یافت.

اما شعار جانسون با مخالفت‌های شدید نمایندگان پارلمان روبه‌رو شد و اعتراضات خیابانی را در سراسر این کشور به راه انداخت. در ادامه تلاش‌های پارلمان در زمینه ممانعت از اجرایی شدن برکیست سخت، نمایندگان لایحه‌ای را به تصویب رساندند که مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق بود. دو روز پیش نیز ملکه انگلیس قانون منع برکسیت بدون توافق را تایید کرد و مصوبه پارلمان این کشور به قانون الزام‌آور تبدیل شد.

به این ترتیب جانسون در اجرایی کردن وعده خود مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر با و یا بدون توافق ناتوان ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار