بخش عمده پروژه‌های میراث فرهنگی اردبیل امسال به اتمام می‌رسد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، بخش عمده پروژه‌های میراث فرهنگی این استان امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه هم اندیشی با روسای شهرستان های اردبیل با محوریت میراث فرهنگی گفت: امسال بر خلاف سال گذشته، عملیات پروژه های عمرانی شهرستان ها همزمان با ابلاغ اعتبار آغاز می شود.

او افزود: در سال های گذشته پروژه ها بعد از ابلاغ اعتبار آغاز می شد که موجب تاخیر در عملیات اجرایی و گاهی موجب اجرای آن در سال بعد شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواستار مشارکت شهرستان ها در اجرای فنی و مطابق برنامه پروژه های میراث فرهنگی شد و گفت: ما شاهد انقلابی در حوزه میراث فرهنگی استان هستیم و تا پایان سال اغلب پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید و تلاش بر این است تا تمامی پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

همچنین معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز به وضعیت مطلوب استان در ثبت ملی آثار اشاره کرد و افزود: امسال برنامه ویژه جهت تعیین حریم آثار ثبت شده داریم.

کریم لطفی با تاکید به اینکه ثبت ملی آثار در بخش های آثار طبیعی، ملموس، ناملموس و تاریخی در شهرستان ها توزیع می شود، گفت: پیش از این به این موضوع توجهی نشده و در برخی شهرستان ها ثبت ملی آثار در یک بخش بیشتر بوده و در مابقی بخش ها فعالیتی محسوس صورت نگرفته است.

او تصریح کرد: بر همین اساس کمیته هایی تشکیل و به شهرستان ها ابلاغ شده که شامل کمیته ثبت، کمیته حرائم، کمیته موزه ها، گروه باستان شناسی، دفتر پژوهشکده و کمیته امور پایگاه ها است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از مطالعه طرح مرمتی سه بنای حمام سنگی کوثر، مدرسه جعفر اسلامی اردبیل و مسجد روستای خمس خلخال خبر داد و گفت: مراحل نهایی طرح ها آماده سازی شده و به زودی به شهرستان ها ابلاغ می شود.

انتهای پیام/ع

مطالعه طرح مرمتی سه بنای تاریخی اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.