معاون آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

راه‌اندازی میز خدمات فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان در فارس/ توزیع ۴۳ سیستم رایانه در مدارس

معاون پرورشی وفرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس از راه‌اندازی میز خدمات فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان در سراسر خبر داد و گفت: این اقدام در راستای فراهم سازی زمینه‌های مراقبت از دانش آموزان در برابر عوامل مخاطره آمیز و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهانبخش بانشی گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان " نماد" ، یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین طرح‌هایی است که با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان اجرا می‌شود.

او افزود: در همین راستا ، طرح میز ارائه خدمات اورژانسی به دانش آموزان نیز به منظور ظرفیت سازی و گسترش هماهنگی‌ها برای رصد و مداخله به موقع و موثر در رفتارهای پر خطر و رویدادهای ناگوار تهدید کننده دانش آموزان در فارس راه‌اندازی شد.

بانشی با بیان اینکه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های مهم ارکان نظام و مهمترین دغدغه آموزش و پرورش است، ادامه داد: همزمان با راه‌اندازی میز فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان، ۴۳ سیستم کامل رایانه نیز شامل کیس- مانیتور-کی برد- موس، در ۵ مدرسه مجری طرح نماد شهرستان مرودشت و ۳۸ مرکز مشاوره و هسته مشاوره، در سایر شهرستان‌های استان توزیع شد.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: بر اساس طرح نماد، یک درصد دانش آموزان نیازمند خدمات اورژانسی تحت این طرح، باید با مداخله سریع درمان شوند و در این زمینه سیاست ما اول کنترل و بعد شناسایی و درمان است و در کنار این موارد باید همزمان رویکرد پیشگیرانه و توانمندسازی را نیز داشته باشیم.

او به مصادیق آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: یک بخش آسیب‌ها، اعتیاد و مواد مخدر است و دسته دوم شامل آسیب‌های اجتماعی و روانی چون افسردگی، اضطراب، خشم، پرخاشگری، فرار از مدرسه و خانه و همچنین انحرافات اخلاقی می‌شود.
انتهای پیام/م

اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار