پرداخت بیش از ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان گیلانی

۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در ۵ ماه گذشته به مددجویان گیلانی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان استان گفت: مددجویان کمیته امداد گیلان از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه ۸۹۰ طرح اشتغالزایی اجرا کردند.

او با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است، افزود: طرح‌های اشتغال زایی بیشتر در زمینه‌های کشاورزی، شیلات، دام پروری، خدمات و صنایع دستی اجرا شد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ مددجو در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار شدند، اظهار داشت: کارفرمایانی که مددجویان را مشغول به کار کنند، به ازای به کارگیری هر مددجو ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

اهرابی با اشاره به اجرای طرح استعدادسنجی اشتغال در کمیته امداد گفت: در این طرح زنان سرپرست خانوار، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و یا افرادی که به نحوی توانایی کار داشته باشند، شناسایی و بعد از آموزش‌های مهارتی تسهیلات اشتغال‌زایی می‌گیرند.

او مهارت آموزی، پایدارسازی طرح، کارآفرینی، حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی را از دیگر برنامه‌های مهم کمیته امداد برشمرد و تصریح کرد: در ۵ ماه گذشته امسال یک هزار و ۶۸۷ نفر از مددجویان گیلانی از این آموزش‌ها به صورت رایگان بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/ع

اجرای ۸۹۰ طرح اشتغالزایی مددجویان گیلانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.