ضرورت رفع موانع رونق اقتصادی در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: باید بخش مهمی از مشکلات و موانع در تحقق رونق اقتصادی استان مرتفع شوند.

حجت الاسلام صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مشکلاتی که امروز بخش خصوصی در استان با آن‌ها رو به رواست موضوعی است که باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و به ویژه نمایندگان مجلس در جهت رفع آن‌ها گام برداشت و چارچوب مشکلات بخش خصوصی مشخص است که با همکاری نسبت به برطرف کردن موانع اقدام شود.

او افزود: مطالبه‌گری یکی از مواردی است که از سوی مقام معظم رهبری همواره مورد تاکید قرار گرفته است و بخش مهمی از مشکلات در تحقق رونق تولید به مطالبه گری بخش خصوصی در خوزستان مربوط می‌شود.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: آیت الله رئیسی بر ارتباط هرچه بیشتر دادگستری با جامعه بازار و بخش خصوصی تاکید داشت تا از این طریق شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان تصریح کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی و مشکلات گریبانگیر مردم، دادگستری اقدامات و برنامه ریزی‌هایی جدی را آغاز کرده است و امیدواریم این اقدامات در بهبود وضعیت معیشت مردم مؤثر باشد.

استفاده از ظرفیت دادگستری برای حل مشکلات کشور

این مقام مسئول گفت: دادگستری با تمام ظرفیت و امکانات این آمادگی را دارد با بخش خصوصی برای حل مشکلات همکاری کند و لازم است فعالان اقتصادی نیز برای رفع مشکلات راهکاری‌های اساسی و کاربردی خود را ارائه کنند.

او ادامه داد: کمیسیون مالیاتی ارتباط مستقیمی با بهبود شرایط کاری بخش خصوصی دارد که در این راستا برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر آن برنامه ریزی صورت بگیرد.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: مجوز ها‌ی کسب و کار برای فعالیت‌های اقتصادی، در برخی از کشور‌ها طی چند دقیقه انجام می‌شود و صدور همه مجوز‌های لازم برای استفاده بخش خصوصی کشور ما به بیش از یک سال زمان نیاز دارد که دادگستری استان برای رسیدگی به این شرایط در خوزستان برنامه ریزی کارشناسی شده‌ای را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.