همزمان با آغاز نیمه دوم گردشگری؛

پاکسازی آثار ثبت جهانی شوشتر ادامه دارد

مدیر پایگاه جهانی شوشتر گفت: همزمان با آغاز نیمه دوم فصل گردشگری آثار ثبت جهانی این شهر پاکسازی می‌شوند.

محمدرضا بهادری مدیر پایگاه جهانی شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صنعت گردشگری را دارای جایگاه قابل‎توجهی در اقتصاد جهانی دانست و گفت: یکی از صنایع پر رونق در بسیاری از کشور‌های جهان به حساب می‌آید که در این میان شهر جهانی شوشتر از این قاعده مستثنی نیست و همواره از ارزش ویژه‎ای برخوردار بوده است.

او ضمن اشاره به ارتباط پاکسازی‎های آثار و حضور گردشگران در شوشتر افزود: شهر جهانی شوشتر با قرارگیری در مسیر شاه‎راه ورودی آب‎های سرچشمه گرفته از کوه‎های زاگرس و پیوستن آن به کارون بزرگ با دربرگیری آثار بی‎نظیر و زیبا، هرسال میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی بوده که متأسفانه به طور مداوم این آثار با انباشت آورد‌های رودخانه‎ای، نخاله‎های ساختمانی، زباله‎های شهری و... دست و پنجه نرم می‎کنند و در نتیجه مناظر نازیبا و نامناسب را به دید گردشگران پدید می‎آورد.

بهادری اظهار داشت: از این رو در جهت حفظ حرمت و صیانت از آثار تاریخی و داشتن آثار درخور شأن و منزلت این شهر، پاکسازی کلی آثار جهانی در شوشتر در دستورکار قرار گرفته که توسط تیم اجرایی پایگاه در حال انجام است.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر در خصوص مدت زمان انجام این پاکسازی‎ها نیز تصریح کرد: پاکسازی جامع آثار از اوایل هفته گذشته آغاز شده است و پیش‎بینی می‎شود به مدت ۳۰ روز کاری ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: باتوجه به توان محدود پایگاه میراث جهانی سازه‎های آبی تاریخی شوشتر از نظر سخت‎افزاری و نیروی انسانی، این‎گونه اقدامات لزوم همکاری بیشتر دستگاه‎های اجرایی در حفاظت و پاکسازی آثار موجود در سطح شهر و همچنین همکاری بیشتر شهروندان در نگهداری این آثار را می‎طلبد.

انتهای پیام/گ

آغاز پاکسازی بنا‌های تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.