گلوبال ریسرچ: نتانیاهو باز هم درباره برنامه هسته‌ای مشروع ایران دروغ گفت

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ به دروغگویی مجدد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

گلوبال ریسرچ: نتانیاهو باز هم درباره برنامه هسته‌ای مشروع ایران دروغ گفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت: اسرائیل مسلح به تسلیحات هسته‌ای و خطرناک یک تهدید جهانی محسوب می‌شود و این یک حقیقت انکار ناپذیر است. اسرائیل ذخایر غیرقانونی تسلیحات شیمیایی، بیولوژیکی و دیگر تسلیحات تروریستی دارد. جامعه جهانی و رسانه‌ها در ارتباط با این تهدید موجودیتی برای صلح و ثبات منطقه‌ای سکوت اختیار کرده اند. این در حالی است که برنامه هسته‌ای مشروع ایران که شامل بخش نظامی نمی‌شود، در معرض شدیدترین بازرسی‌ها در جهان قرار دارد. هر بار که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایت‌های ایرانی بازرسی می‌کنند در واقع تأیید می‌کنند که این کشور به معاهده «ان پی تی» و برجام پایبند است.

سالهاست که نتانیاهو و دیگر تندرو‌های اسرائیلی همواره علیه برنامه هسته‌ای مشروع ایران صحبت کرده اند و در ارتباط با تهدیدی که وجود خارجی ندارد، دروغی بزرگ می‌گویند. در آستانه برگزاری انتخابات اسرائیل در روز ۱۷ ماه سپتامبر، نتانیاهو که آینده سیاسی اش در معرض خطر قرار دارد بار دیگر از تاکتیک ایجاد ترس به عنوان یک اهرم انتخاباتی و جمع آوری رأی استفاده کرده است.

او قبلا بار‌ها درباره یک تهدید هسته‌ای ناشی از ایران که وجود خارجی ندارد، صحبت کرده و تهدید‌های واقعی ناشی از تسلیحات کشتار جمعی اسرائیل را نادیده گرفته است. نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ از کاریکاتوری برای توصیف خطر ایران استفاده کرد. او به دروغ ادعا کرد توافقنامه برجام مسیر ایران را برای دست یابی به یک زرادخانه هسته‌ای هموار کرده است.

نتانیاهو روز دوشنبه بار دیگر ادعا کرد ایران در پی هسته‌ای شدن است و این در حالی است که شواهدی برای اثبات این ادعا در دست نیست. در ماه مه سال ۲۰۱۸, همزمان با خارج شدن ترامپ از توافق هسته‌ای ایران، نتانیاهو ادعا کرد اسرائیل هزاران سند و عکس و ویدئو در اختیار دارد که نشان می‌دهد تهران سال‌ها به جامعه بین المللی دروغ گفته است. او مدعی شد ایران یک برنامه تسلیحات هسته‌ای مخفی به نام طرح آماد دارد که برای "طراحی، تولید و آزمایش پنج کلاهک است که هر یک از آن‌ها ده کیلو تن تی ان تی دارند".

با آن که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی که دسترسی کاملی به تأسیسات هسته‌ای ایران دارند "اجرای کامل تعهدات هسته‌ای تهران را تأیید کرده اند, نتانیاهو به دروغ ادعا می‌کند ایران یک "انبار اتمی مخفی" برای تولید و آزمایش سیستم‌های انفجاری احداث کرده است. در حالی که هیچ گونه شواهدی دال بر تأیید اتهامات جعلی او درباره ایران در گذشته و در زمان کنونی ارائه نشده است.

او روز دوشنبه ادعا کرد اسرائیل یک سایت توسعه مخفی هسته‌ای ایران را کشف، اما تهران آن را نابود کرد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به جدیدترین دروغ بزرگ نتانیاهو در توئیتر خود نوشت: "دارنده تسلیحات هسته‌ای واقعی در ارتباط با ادعای نابود کردن یک سایت در ایران دروغ می‌گوید."

نخست وزیر اسرائیل یک دروغگوی دیرینه است. نتانیاهو در سال ۱۹۹۲ که عضو کنست بود گفت ایران "سه تا پنج سال" تا دستیابی به یک سلاح هسته‌ای فاصله دارد. در سال ۱۹۹۵ نیز مقامات آمریکایی و اسرائیلی ادعا کردند ایران تا سال ۲۰۰۰ به یک بمب دست پیدا خواهد کرد. در سال ۱۹۹۸, دونالد رامسفلد (که بعدا وزیر جنگ بوش شد) به دروغ به کنگره آمریکا اعلام کرد ایران تا سال ۲۰۰۳ به موشک‌های بالستیک قاره پیمایی دست پیدا خواهد کرد که می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد.

گلوبال ریسرچ افزود: از زمان انقلاب سال ۱۹۷۹ در ایران که سبب پایان یافتن یک نسل دیکتاتوری در این کشور شد، دروغ‌های بزرگ در ارتباط با تهدید ناشی از ایران از سوی مقامات آمریکایی و اسرائیلی مطرح و توسط رسانه‌ها تکرار شد. در پی دروغ بزرگ روز دوشنبه نتانیاهو در ارتباط با ایران، یائیر لاپید از سران حزب «آبی و سفید» اسرائیل او را به "تبلیغ" پیش از انتخابات متهم کرد.


بیشتر بخوانید: واکنش تند احزاب مخالف نتانیاهو به اقدام تبلیغاتی او علیه ایران


سال گذشته، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نتانیاهو را "یک دروغگو و رئیس رژیم کودک کش صهیونیستی" توصیف کرد که "غیر از دروغ چیزی برای ارائه کردن ندارد". ظریف هم پیشتر او را فردی خواند که نمی‌تواند دست از دروغگویی بکشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
حالا فرضا كه راستم گفته باشه اين بابا كه خودش بمب اتمي داره چرا اينقدر جوش ميزنه
آخرین اخبار