سرپرست اتحادیه استانی آسانسور در خوزستان؛

فقط ۳۰ درصد آسانسور‌های نصب شده خوزستان به روز هستند

سرپرست اتحادیه استانی آسانسور در خوزستان گفت: فقط ۳۰ درصد از آسانسور‌های موجود در ساختمان‌های استان به روز هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نعمت الله نوری زاده سرپرست اتحادیه استانی آسانسور در خوزستان با اشاره به اینکه مهرماه سال گذشته برای اولین بار اتحادیه کشوری آسانسور در کشور فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: بروزرسانی استاندارد آسانسور‌های استان در دستور کار قرار گرفت.

وی به آغاز فرآیند‌های اجرایی برای بروزرسانی آسانسور‌های نصب شده در ساختمان‌های استان از مهرماه امسال اشاره کرد وبیان داشت: در بین همه آسانسور‌های نصب شده در ساختمان‌های استان می‌توان گفت فقط ۳۰ درصد آن‌ها به روز هستند.

نوری زاده با ابراز نگرانی از آسانسور‌های موجود در ساختمان‌هایی که عمر آن‌ها بیش از ۵ سال است، تصریح کرد: با هماهنگی که از طریق اداره کل استاندارد استان صورت گرفته، قرار است تعدادی از شرکت‌های بازرسی برای بروزرسانی تجهیزات آسانسور بکار گرفته شود.

سرپرست اتحادیه استانی آسانسور در خوزستان افزود: این بازرسی‌ها قرار است سالانه انجام شود تا از بابت ایمنی آسانسور‌های ساختمانی مطمئن شویم.

این مقام مسئول، کوچک بودن چاله‌های آسانسور در ساختمان‌های قدیمی ساز را یکی از عواملی عنوان کرد که باعث ایجاد نگرانی شده است و اظهار داشت: به همین منظور باید از تجهیزات خاصی جهت به روز رسانی ایمنی و استاندارد آسانسور‌ها استفاده کرد.

آسانسور‌های ادارات و مراکز درمانی در اولویت بازرسی است

نعمت الله نوری زاده بازدید از شرایط آسانسور‌های اماکن عمومی بخصوص ساختمان‌های اداری و مراکز درمانی مانند مجتمع‌های پزشکی را یکی از اولویت‌های لازم در این بازرسی‌ها عنوان کرد.

او اذعان داشت: این بازرسی‌ها از مراکز عمومی که محل تردد مردم هستند اجباری است و باید همکاری‌های لازم در این زمینه راستا صورت بگیرد.

نوری زاده افزود: تلاش می‌شود با صدور گواهی‌های استاندارد آسانسور ایمنی آن‌ها ارتقا یابند تا شاهد حوادث ناراحت کننده‌ای در محیط‌های ساختمانی نباشیم.

بر اساس این گزارش، تمام آسانسور‌های نصب شده در کشور مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و علاوه بر این صدور پروانه پایان کار برای ساختمان‌های دارای آسانسور توسط شهرداری‌ها، در گرو ارائه گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.