پیش بینی احداث ۳۰ اقامتگاه بوم گردی در کردستان تا پایان سال

رئیس گروه توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی در استان به ۳۰ مورد برسد.

پیش بینی احداث ۳۰ اقامتگاه بوم گردی در کردستان تا پایان سالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آوات مُکاری رئیس گروه توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ پرونده ایجاد این خانه‌ها در کردستان در حال بررسی است، گفت: ۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی در برخی روستا‌های کردستان فعال است که موجب رونق گردشگری روستایی شده‌اند.

او اضافه کرد: در خانه‌های بوم گردی ۵۵ اتاق وجود دارد که روستای دولاب با پنج خانه و ۲۱ اتاق بیشترین آمار این حوزه را دارد.

رئیس گروه توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان یادآور شد: خانه‌های بوم گردی در روستا‌های دولاب، شیان، گلین، گومه ای، دره تفی، آویهنگ، نوره و صلوت آباد واقع شده است.

مٌکاری با اشاره به اینکه خانه‌های بوم گردی در روستا‌های سه شهرستان سنندج، مریوان و دیواندره هستند اضافه کرد: انجمن جامعه بوم گردی استان تا پایان این ماه تشکیل و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

او با بیان اینکه برای هر کدام از این خانه‌ها حدود ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اشتغالزایی تسهیلات در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: خانه‌های که به تازگی احداث می‌شوند زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی از مصالح، نما‌ها و تزئیینات بومی و سبک معماری هر روستا استفاده می‌شود.

۴۳ روستای کردستان براساس شاخص‌های توریسم به عنوان روستا‌های هدف گردشگری انتخاب شده اند و بیش از ۱۰ مورد از این روستا‌ها اکنون در کانون توجه توریسم قرار دارند و دارای ظرفیت‌های گردشگری هستند.

انتهای پیام/ت

ایجاد خانه های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.