معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

احداث سه کارخانه پتروشیمی از مهمترین پروژه های اقتصادی استان است

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث سه کارخانه پتروشیمی از مهمترین پروژه های اقتصادی برای استان است.

احداث سه کارخانه پتروشیمی از مهمترین پروژه های اقتصادی استان استبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفرگوهرگانی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:  در مجموع در استان ۴۰ هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در بخش‌های مختلف در حال اجرا است.

او افزود: با بهره برداری از پتروشیمی گچساران سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازار‌های مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.

گوهرگانی اظهار کرد: با راه اندازی کارخانه پتروشیمی گچساران خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین می‌شود.

او بیان داشت: بر اساس گزارشات طرح‌های در حال اجرا در استان در بخش‌های مختلف می‌توانند برای ۱۷هزار نفر اشتغال زایی ایجاد کنند.

گوهرگانی طرح‌های در حال اجرا در استان را در بخش‌های مختلفی همچون کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری عنوان کرد و افزود: ۳۹۳ طرح در بخش کشاورزی، ۴۱۲ طرح در بخش صنعت و معدن و ۷۰ طرح در بخش گردشگری در حال اجرا هستند.

او بیان کرد: برخی از این طرح‌ها ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با برنامه ریزی‌های انجام شده ۳۰ درصد طرح‌ها تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهند رسید. 

انتهای پیام/غ

۱۷هزار نفر اشتغال زایی با راه اندازی طرح های اقتصادی            

برچسب ها: اشتغال ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.