چند درصد مردم ایران درگیر هپاتیت هستند؟

رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات بهداشتی برای پیشگیری از هپاتیت، میزان شیوع آن را اعلام کرد.

اپتلا به ۱ و نیم میلیون نفر بیماری هپاتیت B/ هپاتیت دومین بیماری عفونی و ویروسی کشنده است/ بروز هپاتیت ۹ برابر ایدز افراد را مبتلا کرده استرمضانی رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت هپاتیت در دنیا اظهار کرد: اکنون وضعیت ایران در زمینه بروز و شیوع بیماری هپاتیت نسبت به دنیا خوب ارزیابی شده است به طوری که در سال ۲۰۱۵، ۳۳۵ میلیون نفر در دنیا مبتلا به بیماری عفونی و ویروسی هپاتیت A، B، C، D و E بودند اما اکنون براساس آخرین بررسی‌ها ۲۵۷ میلیون نفر مردم دنیا مبتلا به بیماری هپاتیت B هستند که این ویروس باعث مرگ ۸۸۷ هزار مرگ در دنیا شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه ۵ درصد از هپاتیت‌ها مربوط به نوع B هستند، تاکید کرد: هپاتیت B یک ویروس ناکامل است و برای عفونت در بدن و به همراه سایر انواع هپاتیت ایجاد می‌شود و متاسفانه باید بگویم که ۷۱ میلیون نفر از مردم دنیا مبتلا به هپاتیت C بوده که ۵۳۰ هزار نفر به دلیل عارضه هپاتیت C در دنیا فوت کرده‌اند.

۲۰ میلیون نفر از مردم دنیا مبتلا به هپاتیت B‌

رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بر اساس آخرین بررسی‌ها ۱۱ هزار نفر از مردم دنیا مبتلا به عرضه هپاتیت نوع A هستند، گفت: همچنین در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر از مردم دنیا مبتلا به هپاتیت B‌بوده و ۴۴ هزار نفر به دلیل این بیماری فوت کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه بیماری هپاتیت دومین عارضه عفونی کشنده محسوب می‌شود، ادامه داد: بیماری هپاتیت ۹ برابر ایدز باعث فوت مردم دنیا شده است، اما خوشبختانه با اقدامات خوبی که کشورمان در حوزه بهداشت و درمان انجام داده است میزان ابتلای مردم به انواع هپاتیت در ایران بسیار کمتر از دنیا است.

رمضانی افزود: سازمان بهداشت جهانی دنیا را به ۶ منطقه تقسیم بندی کرده است که ایران جزو منطقه امرو قرار گرفته شده است.

ایران کشوری پیشرو در زمینه حذف بیماری هپاتیت

رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت ادامه داد: منطقه امرو که شامل ایران و ۱۶ کشور دیگر است یکی از مناطق سایه در زمینه بروز و شیوع بیماری ویروسی هپاتیت است به طوری که ۱۵ میلیون نفر از مردم این منطقه مبتلا به عارضه انواع هپاتیت هستند، اما خوشبختانه ایران در این منطقه کمترین مورد ابتلا به بیماری عفونی و ویروسی هپاتیت را دارد.

او بیان کرد: وزارت بهداشت برنامه ریزی بلند مدتی در جهت حذف هپاتیت را آغاز کرده است و ایران جزء کشور‌های با برنامه در زمینه ریشه کنی هپاتیت است و به سرعت به سمت حذف هپاتیت می‌رویم.

رمضانی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی سازمان بهداشت جهان باید تا ۲۰۳۰ میزان ابتلا به بیماری هپاتیت باید به اندازه ۶۵ درصد کاهش پیدا کند به همین دلیل نیازمند بازنگری و برنامه‌های تشخیصی درمانی برای تمام افراد و به ویژه گروه‌های هدف و پرخطر هستیم.

بیشتر بخوانید: وضعیت بازار دارویی عامل ایجاد قاچاق معکوس در کشور

رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت یادآوری کرد: در ایران تنها ۱/۲ دهم از مردم کشورمان به بیماری هپاتیت مبتلا هستند و از این میان ۲۰۰ هزار نفر در کشور به هپاتیت C مبتلا هستند و این آمار‌ها نشان می‌دهد که ایران عزم راسخی برای حذف و ریشه کنی بیماری هپاتیت دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار