چند درصد از مردم در طرح نذر خون شرکت کردند؟

سخنگوی سازمان انتقال خون به تشریح امار مربوط به شرکت مردم در طرح نذر خون پرداخت.

مراجعه بیش از ۴۴ هزار نفر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی / استان خراسان شمالی و تهران و ایلام بیشترین مراجعه کننده را جهت اهدای خون داشته‌اندبشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار اهدای خون مردم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۴۴ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد در حدود ۳۵ هزار نفر موفق به اهدای خون و فرآورده‌های خونی شده‌اند.

او ادامه داد: میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در  سراسر کشور طی این ایام به اندازه یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است و بیشترین مراجعه مردم نسبت به اهدای خون مربوط به استان‌های خراسان شمالی، تهران، ایلام، همدان، فارس و قزوین بوده است که به ترتیب خراسان شمالی ۵۰ درصد، تهران ۴۰ درصد ایلام ۳۲ درصد، همدان ۳۰ درصد، فارس ۲۳ درصد و قزوین ۲۰ درصد میزان مراجعه رشد داشته است.

حاجی بیگی تاکید کرد: گروه‌های خونی O مثبت ۳۴ درصد، A مثبت ۲۷ درصد، B مثبت ۲۳ درصد، AB مثبت ۷ درصد اهدای خون داشته‌اند و ۱۰ درصد از مراجعه کنندگان هم  گروه خونی‌ منفی داشتند.

سخنگوی سازمان انتقال خون بیان کرد: میزان مراجعه بانوان در تاسوعا و عاشورای حسینی رشد قابل توجهی داشته است به طوریکه استان ایلام ۳ درصد، مرکزی ۳ درصد، کرمان ۲ درصد و کهکیلویه و بویر احمد ۲ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.


بیشتر بخوانید: دنیا به سمت اهدا و پذیره نویسی داوطلبانه سلول‌های بنیادی می‌رود

او یادآوری کرد: به همه مردم توصیه می‌کنم که در تمام طول سال نسبت به اهدای خون اقدام کنند، زیرا فرآورده‌های خونی، نیاز بیماران در زمینه  تولید دارو‌های مشتق از پلاسما را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از آمار اهدا کنندگان خون در ایام تاسوعا و عاشورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.