ادعای عربستان درباره ضرورت توافق هسته‌ای جدید با ایران

نماینده دائمی عربستان در سازمان ملل مدعی شد باید توافق هسته‌ای جدیدی با تهران شکل بگیرد که شامل بازرسی دقیق و دائمی از همه سایت‌ها از جمله سایت‌های نظامی ایران باشد.

ادعای عربستان درباره ضرورت توافق هسته‌ای جدید با ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، عبدالله بن خالد بن سلطان بن عبدالعزیز، سفیر عربستان در اتریش و نماینده دائمی ریاض در سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی در وین، با اتهام زنی به تهران در خصوص فعالیت‌هایش مدعی شد تخلفات ایران، نواقص توافق هسته‌ای را تأیید می‌کند و باید توافق فراگیری با این کشور ایجاد شود که برنامه هسته‌ای و نظامی آن را نیز دربربگیرد.

وی در سخنرانی خود در جلسه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین ادعا کرد این توافقنامه جامع بین المللی جدید باید شامل بازرسی دقیق و دائمی از تمامی سایت‌های ایران از جمله سایت‌های نظامی باشد و همراه با سازوکاری باشد که در صورت نقض توافق، تحریم‌ها را به سرعت و به طور مؤثر اعمال کند.

اظهارات نماینده عربستان پس از آن مطرح می‌شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران خواست تا در مورد درخواست این سازمان برای ارائه اطلاعاتی درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود، همکاری بیشتری داشته باشد. 

آمریکا پارسال به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با اعلام رسمی رئیس‌جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

ایران در نخستین گام اقدام برجامی خود محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را کنار گذاشت و ۱۶ تیرماه نیز ضمن انتقاد از «وقاحت سیاسی اروپا» گام دوم را برداشت. تهران اخیرا نیز به طور رسمی آغاز گام سوم در کاهش تعهدات خود ذیل برجام را در واکنش به عدم اقدام اروپا در مقابل نقض برجام از سوی واشنگتن در پیش گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
بشنو سخنی از مادر عروس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
چه غلطا ملعون...دانش اگردرثریا باسد مردانی از سرزمین پارس به ان دست پیدا خواهند کرد..پیامبربزرگ اسلام....
آخرین اخبار